به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن بابایی از کسب رتبه اول دادگستری تهران در جشنواره ملی فناوری اطلاعات قوه قضاییه در «ترویج و راهبری خدمات قضایی خودکاربری» و دریافت تندیس زرین خبر داد و بیان کرد: اطلاع رسانی مناسب در واحدهای قضایی و راهنمایی، آموزش و پشتیبانی از سامانه خودکاربری خدمات الکترونیکی قضایی در ستاد دادگستری از عوامل مهمی بوده که در دستیابی به این موفقیت مؤثر است.
معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان تهران تاکید کرد: وکلا، کارشناسان رسمی و نمایندگان اشخاص حقوقی اکثریت خودکاربران سامانه ثبت الکترونیکی دادخواست و شکواییه و سایر خدمات مهم الکترونیکی قضایی را تشکیل میدهند و اشخاص حقیقی نیز در مواردی، چون اعلام شکایت سرقت قادرند از طریق خودکاربری اقدام به طرح دعوی کیفری کنند.
وی گفت: سامانههای نوین انجام خدمات الکترونیکی قضایی دسترسی مردم به عدالت را تسهیل کرده و سبب افزایش رضایتمندی مراجعان را فراهم آورده و این امر مقدسی است که از آن میتوان به عنوان نهضت خدمت رسانی در دادگستری که رسالت گسترش عدالت در جامعه را دارد، یاد کرد.
بابایی با اشاره به سایر دستاوردهای فنآورانه استان تهران در جشنواره فناوری دستگاه قضایی از دریافت دو تندیس سیمین برای کسب رتبه دوم در امور «تعاملات و مکاتبات برخط» و «بخش ویژه موضوع ماده ۳۷ قانون آیین دادرسی کیفری در ارتباط برخط با ناجا» نام برد و افزود: استعلامات و مکاتبات مختلفی در جریان رسیدگی به پروندههای قضایی در محاکم صورت میگیرد که با استفاده از تعاملات برخط از طریق سامانههای مکاتبات سیستم مدیریت پرونده قضایی «سمپ» نیاز طرفین پروندهها را تأمین و در انجام این فرآیند تسریع میکند.
معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان تهران با اشاره به سابقه نامطلوب ناشی از عدم وجود این سامانهها خصوصا در مورد ارتباط با ناجا و زندان گفت: اطاله، سرگردانی و بلاتکلیفی مراجعان دادگستری از عواقب ناصواب غیرمکانیزه بودن ارتباط دستگاه قضایی با سایر نهادهایی است که در ارتباط کاری مستقیم میباشند.
وی در پایان تصریح کرد: امروز با راه اندازی این سامانهها و برقراری ارتباط بین نهادهای مرتبط با پروندههای قضایی، شاهد تسریع در فرآیندهای طولانی ارائه خدمات به طرفین پروندهها و افزایش توان فنی و در نتیجه تکریم ارباب رجوع در عدلیه هستیم و تمامی این افتخارات را مرهون زحمات همکاران و مدیران سیستم واحدهای فنی مستقر در مجتمعهای قضایی قضایی، روابط عمومی، مرکز تماس کانون دفاتر خدمات الکترونیکی و خصوصاً واحدهای فنی و پشتیبانی سامانههای معاونت فناوری اطلاعت و برنامه ریزی هستیم که با تلاش جهادی به پیگیری مشکلات فنی و اختلالات و رفع خطاهای سیستمی وکلا، کارشناسان رسمی و سایر خودکاربران حقیقی و نمایندگان حقوقی میپرداختند.
بیشتر بخوانید
«جشنواره شورای حقوق بشر» لبخند بر لب مردم فلسطین و یمن نمینشاند
بهبود شرایط دادرسی و اتقان آرا در بستر فعالیت های پژوهشی
انتهای پیام/