محمد رضایی گفت: اطلاع‌رسانی نامناسب در زمان‌های قطعی برق به مردم کردستان در راستای پیشگیری از بروز مشکلات، به دلیل سوءمدیریت شرکت توزیع برق استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، احمد محمدرضایی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان از عدم آمادگی شرکت توزیع برق استان کردستان در زمان بحران و قطعی‌های مکرر برق انتقاد کرد و اظهار داشت: قطعی و نوسان برق به دلیل سوءمدیریت شرکت توزیع بوده و تاکنون میلیارد‌ها تومان به مردم خسارت وارد کرده است.

او افزود: اطلاع‌رسانی نامناسب در زمان‌های قطعی برق به مردم کردستان در راستای پیشگیری از بروز مشکلات، به دلیل سوءمدیریت شرکت توزیع برق استان است.

محمدرضایی فراهم نبودن زیرساخت‌ها و نوسان‌های قطعی برق را نشان‌دهنده ضعف مدیریت در توزیع برق عنوان کرد و اظهار داشت: اگر ضعفی در زمینه پدافند غیرعامل وجود دارد خود شرکت توزیع برق استان مسوول است.

او با اشاره به اینکه در چند روز اخیر «در نشریه اقتصاد کلان» به ضعف پدافند غیرعامل پرداخته است، از سوء نیت و جهت‌گیری این نشریه که با کم لطفی به این موضوع پرداخته انتقاد کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان گفت: سردبیر این نشریه یا اطلاع چندانی از پدافند نداشته یا اینکه مدیرعامل شرکت توزیع با فرافکنی اطلاعات ناقصی ارائه کرده است.

او با انتقاد از اینکه در این نشریه عنوان شده مراکز بیمارستانی استان تنها نیم ساعت می‌توانند برق خود را تامین کنند اظهارکرد: من در بازدید‌هایی که داشته‌ام دیدم که مولد‌های برق کفاف کل مجموعه را نمی‌دهد، اما هیچگونه اختلالی در بیمارستان‌ها رخ نداده است.

محمد رضایی اظهار کرد: در جلسات شورای پدافند به صراحت بر پی‌گیری موضوع تامین برق دوسویه و استفاده از دو فیدر متفاوت برق تاکید شده است، اما متاسفانه شرکت توزیع برق درخواست هزینه‌های کلان برای دوسویه کردن برق مراکز درمانی کرده است.

او ادامه داد: مدیرعامل شرکت توزیع رئیس پروژه آب و انرژی و رییس پدافند غیرعامل و زیر مجموعه آب، برق و انرژی و رییس کارگروه است و از سوی استاندار حکم تخصصی پدافند غیرعامل دارد، اما در عمل این شرکت توجهی به پدافند غیرعامل نداشته است.

به گفته محمدرضایی، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در اکثر جلسات پدافند حضور نداشته و به دلیل عدم حضور وی از بسیاری مصوبات و عملکرد‌های پدافند بی‌اطلاع است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان گفت: سالانه باید ۱۲ جلسه کارگروه پدافند غیرعامل در استان برگزار شود، این درحالی است که تعداد جلسات به حد نصاب نرسیده و این نشان‌دهنده قصور شرکت توزیع در برگزاری جلسات آب و انرژی پدافند استان است.

محمدرضایی فرافکنی برخی مدیران در راستای پنهان‌کاری ضعف مدیریتی‌شان را روشی غیراخلاقی توصیف کرد.

اوتاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان موظفند الزامات پدافند را رعایت کنند و سالانه درصدی از اعتبارات عمرانی هر دستگاه به موضوع پدافند غیرعامل اختصاص یابد، اما متاسفانه برخی دستگاه‌ها در این زمینه کوتاهی می‌کنند.

محمدرضایی یادآور شد: همه دستگاه‌ها در کارگروه مدیریت بحران استان موظف به تامین برق اضطراری هستند و در این راستا دستگاه‌های خدمات‌رسان در این زمینه هیچ مشکلی ندارند و همه آن‌ها مجهز به تجهیزات برق اضطراری هستند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان کردستان دوسویه کردن تغذیه برق را بهترین راهکار برای پیشگیری از قطعی برق مراکز خدماتی حساس دانست و افزود: شرکت توزیع موظف به تامین برق اضطراری مراکز حساس است.

او با اشاره به اینکه در بخشی دیگر از نشریه اقتصاد کلان به موضوع استخراج ارز و فعالیت غیرقانونی ماینر‌ها اشاره شده و بنا به گفته مدیرعامل شرکت توزیع برق استان، یک هزار ماینر غیرمجاز در استان وجود دارد تصریح کرد: اگر مدیرعامل شرکت توزیع از این موضوع اطلاع دارد چرا تاکنون اقدامی نکرده است.

محمدرضایی یادآور شد: در شرایط کرونایی کشور برق مراکز بیمارستانی و درمانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید در کارگروه شورای پدافند غیرعامل در دستور کار قرار گیرد.

او با اشاره به تیتر نشریه اقتصاد کلان که «مراکز بیمارستانی تنها نیم ساعت توانایی جبران مصرف برق دارند» اظهارکرد: این تیتر سبب تشویش افکار عمومی می‌شود و قابل پی‌گیری است، در حالیکه رسانه‌ها باید بی‌طرفانه به دور از هرگونه اغراض و جانبداری مطالب را منتشر کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان تاکید کرد: با تقویت زیرساخت‌ها و قطعی برق سنندج با بهره‌گیری از رینگ و ایجاد زیرساخت‌های مناسب می‌توان برق مورد نیاز را تامین کرد.

محمدرضایی با بیان اینکه تمام وزارتخانه‌ها دارای دستورالعمل مدیریت بحران هستند، گفت: تمام دستورالعمل‌ها و الزامات به طور متمرکز به دستگاه‌های زیرمجموعه ابلاغ می‌شود و دستگاه‌ها موظف به اجرای آن هستند.

او وظایف پدافند غیرعامل را بسیار گسترده دانست و اظهار کرد: ۱۱ دستگاه عضو کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل هستند و موظفند مشکلات دستگاه خود را گزارش کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان پیشگیری از بحران، استحکام و توان‌بخشی به زیرساخت‌های استان و بالا بردن تاب‌آوری شهر‌ها و زیرساخت‌ها در مواقع بحران را جزو وظایف پدافند غیرعامل دانست.

به گفته او، پدافند غیرعامل تمام حوادث انسان ساخت مربوط به حوزه پدافند و حوادث طبیعی نیز مربوط به مدیریت بحران است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.