رئیس سازمان امنیت ملی عراق: داعش به نقطه اول باز نخواهد گشت

عبدالغنی الاسدی در واکنش به برخی گزارش‌های بین المللی مبنی بر احتمال احیای دوباره داعش اعلام کرد این گروه تروریستی به نقطه اول باز نخواهد گشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه العراقیه به مناسبت چهارمین سالگرد آزادسازی موصل با عبدالغنی الاسدی، رئیس سازمان امنیت ملی عراق به عنوان یکی از فرماندهان پیروزی بر داعش گفتگو کرد.

الاسدی در آغاز این گفتگو از تلاش تمام نیروها، افسران و رزمندگانی که به دشمن داعشی درسی فراموش نشدنی دادند، قدردانی کرد و افزود: جا دارد در این مراسم از شهدایمان یادی کنیم که بیشترین سهم را در این پیروزی داشتند.

وی در ادامه این پیروزی را به ارتش، سازمان مبارزه با تروریسم، پلیس فدرال، بسیج مردمی و بسیج عشایری تبریک گفت.

رئیس سازمان امنیت ملی عراق در پاسخ به پرسشی در خصوص تحرکات هر از گاهِ داعش برای فعال کردن هسته‌های خفته اش به منظور اجرای عملیات تروریستی علیه نیرو‌های امنیتی گفت: تمام این‌ها تلاش‌ها بی اثر است؛ زیرا به صخره مقاومت و راهکار‌های نیرو‌های امنیتی برخورد می‌کند. اینان هم اکنون دکل‌های برق را هدف قرار داده اند. ما در این خصوص اطلاعاتی کسب کرده ایم و راهکار‌هایی نیز داریم. آنان ناامید و دلسرد خواهند شد و به خواست خدا هرگز به اهدافشان نخواهند رسید.

عبدالغنی الاسدی در پاسخ به پرسشی در مورد جدیدترین عملیات سازمان امنیت ملی عراق گفت: دولت به ما توصیه کرده است مبارزه با فساد و امنیت شهروندان را در دستور کار قرار دهیم. ما برای تحقق این دو موضوع تلاش می‌کنیم. درباره تحرکات و محل استقرار تروریست‌ها اطلاعات زیادی داریم و در این زمینه با فرماندهی عملیات مشترک نیز به شدت هماهنگ هستیم.

رئیس سازمان امنیت ملی عراق در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره تغییر ماهیت نبرد به نبرد اطلاعاتی گفت: ما همچنان در مرحله نبرد مستقیم با داعش قرار داریم. مردم اطلاعاتی پیشدستانه در اختیار ما قرار می‌دهند و جلوی اتفاق را قبل از وقوع آن یا قبل از تاثیرگذاری می‌گیریم. در حال حاضر همه با ما همکاری می‌کنند. ان شاء الله این همکاری را تقویت خواهیم کرد.

الاسدی در باره احیای دوباره داعش گفت: ما به تمام دیدگاه‌هایی که در خارج یا حتی داخل منتشر می‌شود، احترام می‌گذاریم، اما دیدگاه ما این است که ان شاء الله داعش به نقطه اول باز نخواهد گشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار