براساس گزارش شهروند خبرنگارمان، شهرداری کرج اقدام به گرفتن تعهد از رانندگان اتوبوس کرده است که علت آن نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، شهروند خبرنگارمان می گوید که شهرداری کرج در اقدامی نادر درحال گرفتن تعهدنامه ای از رانندگان اتوبوس است.

او می افزاید: براساس این تعهدنامه رانندگان اتوبوس حق ندارند از مسافران پول نقد دریافت کنند اما اگر ما پول نگرفتیم و بعد ادعا کردند که پول گرفته ایم چگونه باید اثبات کنیم؟

خسروزاده، رئیس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری کرج گفت:  شرکت‌های خصوصی در حال گرفتن تعهد از رانندگانی هستند که در مجموعه خودشان کار می‌کنند؛ این رانندگان به اشتباه و به جای استفاده از کارت الکترونیک از مسافران پول می‌گیرند.

او افزود: هفته گذشته اقداماتی را برای انعقاد تفاهم نامه‌ای به منظور گرفتن وام نوسازی خودرو‌ها انجام دادیم که از طریق آن ۱۵۰۰ تاکسی ساماندهی می‌شود.

خسروزاده گفت: روند ثبت نام نوسازی تاکسی‌های پیکان هم درحال انجام است.

او با بیان این که از بازار خودروی کیانمهر بازدید کردیم و مشکلات آن احصا شد، افزود: تا یک ماه آینده برچسب کرایه‌های تاکسی روی خودر‌ها نصب می‌شود.

رئیس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری کرج گفت: شهرداری محمدشهر باید درخصوص راه اندازی خط اتوبوس از ولدآباد به سمت محمد شهر اقدام کنند.

او افزود: الکترونیکی شدن پرداخت کرایه‌های تاکسی قدری زمانبر است اما از طریق بانک عامل درحال پیگیری آن هستیم.

به هر صورت دریافت پول نقد باتوجه به قرارداد شهرداری کرج با شرکت عامل دستگاه های پرداخت الکترونیکی، چندان قانونی و منطقی به نظر نمی رسد اما بعید به نظر می رسد در تعهدنامه فوق هم شرایطی برای اثبات خطای رانندگان درنظر گرفته شده باشد و اگر اینگونه باشد ادعای بدون سند دریافت پول نقد نیز، شرایط شغلی این قشر را تهدید می کند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.