ایرج حریرچی گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته تا چند ماه آینده پوشش واکسیناسیون در کشور بسیار سریع  می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، ایرج حریرچی، معاون کل درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اختصاص سهمیه واکسن بیشتر به هرمزگان گفت: هرمزگان در همه‌ موارد بستری نسبت به هفته‌ گذشته دارای افزایش بوده است و اگر مشکل کمبود تخت داشته باشیم سریعاً رفع می‌کنیم.

حریرچی با بیان اینکه راه مقابله با کرونا واکسیناسیون همگانی است، گفت: در کل کشور ۷۲ درصد و در هرمزگان ۷۸ درصد افراد بالای ۷۰ سال واکسینه شده اند و در مناطق محروم مثل بشاگرد حدود ۹۸ درصد افراد سالمند واکسینه شده اند.

او افزود: همچنین واکسیناسیون افراد ۶۰ الی ۷۰ ساله‌ها آغاز شده که در استان هرمزگان تاکنون ۵۲ درصد این سن واکسینه شده اند.

معاون وزیر بهداشت گفت: ما مشکلات مردم را می‌دانیم و ظرف چند ماه آینده پوشش واکسیناسیون در کشور بسیار سریع  می شود و به میانگین معمولی واکسیناسیون جمعی خواهیم رسید.


بیشتر بخوانید؛


حریر چی گفت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در سطح کشور حدود ۶۵ درصد است که ۱۳ استان زیر ۵۰ درصد و در ۱۲ استان زیر ۳۵ درصد گزارش شده است و به همین دلیل موارد درمان سرپایی مثبت نسبت به هفته‌ گذشته ۴۰ درصد و بستری مثبت ۱۷ درصد در کشور افزایش پیدا کرده است.

او ادامه داد: مردم به شایعات توجه نکنند، زیرا به زودی واکسن به دستشان خواهد رسید،اکنون تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون بیش از ۷۸۰ مورد در کشور هست و برنامه ریزی شده در ورزشگاه های بزرگ ، نمایشگاه‌های بین المللی، مراکز تجمعی بزرگ با قدرت روزانه تزریق چندین هزار واکسن در کشور اضافه شود تا بتوانیم واکسیناسیون را کامل و سریع انجام دهیم.

حریرچی با بیان اینکه عذرخواه مردم هستیم که هنوز واکسیناسیون کامل انجام نداده ایم، اضافه کرد: خاضعانه از مردم درخواست می کنیم تا چندماه آینده که پوشش واکسیناسیون در کشور بیشتر و ایمنی جمعی حاصل از واکسیناسیون محقق شود، شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/ ع

برچسب ها: کرونا ، واکسن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.