تاکنون بیش از ۵۸ هزار و ۴۴۸ تن گندم مازاد از کشاورزان و گندم‌کاران استان همدان خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مسعود بکایی، مدیرکل غله‌ و خدمات بازرگانی استان همدان با اشاره به خریداری بیش از ۵۸ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان استان اظهار داشت: ارزش ریالی این میزان گندم خریداری شده افزون‌بر دو میلیارد و ۹۵۲ میلیون ریال بوده که تاکنون از این میزان خرید تضمینی بیش از ۳۱ درصد مطالبه پرداخته شده است.

او از خرید تضمینی ۷۰۷ تن محصول به ارزش بیش از ۷۷میلیون ریال از کلزاکاران این استان خبر داد و گفت: بر اساس پیش‌بینی و برآورد جهاد کشاورزی استان همدان امسال بیش از ۱۵۰۰ تن از محصول کلزا توسط کشاورزان به مراکز خرید تضمینی تحویل داده خواهد شد.

بکایی با اشاره به آغاز فعالیت مراکز خرید تضمینی گندم و کلزا استان همدان از چهارم تیرماه، یادآور شد: ۵۲ مرکز خرید تضمینی گندم در سطح استان همدان فعالیت دارند که از این تعداد مراکز دو مرکز خرید به‌صورت دولتی، یک مرکز مربوط به دانه‌های روغنی و مابقی مراکز مربوط به بخش خصوصی و مباشرین تعاونی روستایی هستند.

او با اشاره به پرداخت بیش از ۹۳۳ میلیون ریال از مطالبه گندم‌کاران، بیان کرد: با خرید تضمینی ۵۸هزار و ۴۴۸ تن گندم از گندمکاران استان، درحال حاضر بیش از دو میلیارد و ۱۹ میلیون ریال از مطالبه گندم‌کاران تا به امروز باقی مانده که پرداخت این مطالبات به تناوب در دست اقدام قرار داد.

انتهای پیام/د

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار