رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به چرخش بالای کروناویروس در بین افراد جامعه، مراقب کمین‌های این ویروس باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دکتر مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست امروز ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ در دانشگاه با هشدار نسبت به چرخش بالای کروناویروس به ویژه نوع هندی در بین افراد جامعه، ضرورت افزایش جدیت در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را یادآور شد.

او با اشاره به قدرت بالای سرایت پذیری کروناویروس نوع هندی، بر مشارکت بیشتر مردم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر کروناویروس تاکید کرد و هرگونه بی توجهی، سهل انگاری و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، حضور در تجمعات و مراکز پرتردد را زمینه ساز شدت چرخش و انتقال این بیماری در جامعه دانست.

دکتر لطفی گفت: موج پنجم کروناویروس با وجود نوع جهش یافته هندی، بسیار سهمگین‌تر از موج‌های پیشین است و مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید نظارت بیشتری بر رعایت اصول بهداشتی و اعمال محدودیت‌ها به ویژه در اماکن پرتردد داشته باشند و در رعایت محدودیت‌های کرونایی، سخت گیری جدی انجام شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تنها راه پیشگیری از ابتلا به کروناویروس و برون رفت از بحران را جدی گرفتن شیوه نامه‌های بهداشتی دانست و مشارکت همه اقشار جامعه را برای رسیدن به این امر خواستار شد.

دکتر لطفی همچنین در این نشست وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس و جانباختگان این بیماری در شیراز و استان، روند انجام تست‌های pcr در مراکز ۱۶ ساعته و تست‌های سریع، فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید۱۹، همچنین اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار