نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی از پیگیری برای احداث کارخانه قطعه‌سازی یا مونتاژ تراکتور در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی از تشکیل جلسه با مدیرعامل کارخانه تراکتورسازی کشور طی چند وقت گذشته یاد کرد و گفت : در این جلسه احداث یک مجموعه در زمینه تراکتورسازی را در استان کرمانشاه پیگیری کردیم.

او با بیان اینکه درخواست ما در درجه اول احداث واحد قطعه‌سازی تراکتور در استان است، گفت : ایجاد واحد قطعه‌سازی اشتغالزایی بیشتری دارد و برای استانی مانند کرمانشاه با این نرخ بیکاری در اولویت است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، افزود: مقرر شد در همین راستا نمایشگاهی از توانمندی‌های حوزه قطعه سازی و ریخته گری استان و درباره نیاز‌های ادوات کشاورزی کرمانشاه با حضور مدیران کارخانه تراکتورسازی کشور و صنعتگران استان برگزار شود تا بتوان درباره سرمایه‌گذاری در این زمینه تصمیم گیری نهایی کرد.

او با بیان اینکه احداث این مجموعه می‌تواند با کمک به افزایش تولید، پاسخگوی بخشی از تقاضای تراکتور در استان هم باشد، افزود: البته تقاضایی که در استان ایجاد شده هیچ ارتباطی با نیاز‌های بخش کشاورزی ندارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اختصاص سهمیه تراکتور به استان‌ها به واسطه تفاوت قیمتی که با بازار آزاد دارد باعث ایجاد تقاضای کاذب شده، ادامه داد: با این اوصاف باز هم افزایش سهمیه استان را نیز از چندی قبل پیگیری کردیم.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: پاسخ مدیرعامل تراکتورسازی کشور این بود که هر اندازه وزارت جهاد کشاورزی بر اساس سهمیه استان‌ها درخواست کند، ما تحویل تراکتور را انجام می‌دهیم.

مصری درباره پیشنهاد واردات تراکتور و کاهش تعرفه آن افزود: کاهش تعرفه واردات از اختیارات دولت است و مجلس امکان تعیین آن را ندارد.

او با بیان اینکه اگر متقاضی وجود دارد که با ارز ۲۵ هزار تومانی تراکتور وارد کند ما هم موضوع را از طریق مجلس پیگیری خواهیم کرد، گفت: اگر تعرفه واردات صفر شود و واردات با ارز ۴۲۰۰ تومانی هم صورت بگیرد، زمینه‌ساز رانت خواهد بود و باز هم تراکتور وارداتی به دست متقاضی واقعی نمی‌رسد.

این نماینده مجلس مشکل اصلی ایجاد تقاضا برای تراکتور را ناشی از نظام توزیع نامناسب دانست و افزود: بهتر است توزیع تراکتور به تشکل‌های کشاورزی واگذار شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.