مدیر پایانه مرزی سرخس گفت: روزانه ۷۷ بارگیر کامیون به کشنده ترکمن در آن سوی مرز ،برای ادامه مسیر منتقل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی رضایی مدیر پایانه مرزی سرخس با اشاره به توافق انجام شده بین ایران و ترکمنستان در خصوص جابجایی کالا پس از شیوع ویروس کرونا گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته بین ۲ کشور که از اواخر شهریورماه سال گذشته بر ما تحمیل شد مقرر گردید،کامیون‌های ایرانی با عبور به آن طرف پل مرزی، بارگیر کامیون خود را به کشنده ترکمن تحویل داده شود و پس از تخلیه درمقصد، در پایانه مرزی سرخس به کامیون ایرانی تحویل داده شود.

او با اظهار گلایه از این نحوه جابجایی کالا افزود: براساس توافق سال گذشته و پس از راه‌اندازی مجدد مرز از ابتدای امسال روزانه به‌طور متوسط ۱۴۲ بار کامیون، توسط کشنده‌های ترکمن جابجا شدند که ۷۷ دستگاه خروجی و مابقی ورودی بودند.

مدیر پایانه مرزی سرخس ادامه داد: آنچه این نحوه انتقال بار را به چالش می‌کشد، عدم توجه طرف ترکمن در سالم تحویل دادن گاری، طولانی شدن زمان تحویل و متعهد نبودن شرکت‌های بیمه در آن‌سوی مرز که مورد اعتراض کامیون داران است.


بیشتر بخوانید


رضایی بیان کرد: اجرای دقیق و کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا، مهمترین موضوع مورد توجه در حوزه پایانه مرزی سرخس است به‌طوری که پس از توافق راه اندازی مجدد مرز، تونل ضد عفونی کامیونی با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان احداث وآماده بهره‌برداری شد.

او در پایان از فعالیت‌های انجام شده در خصوص تغییرات مبلمان پایانه سرخس خبر داد و تصریح کرد: مرحله دوم اجرای طرح جامع که از اواخر سال ۹۸ آغاز شده بود با هزینه‌ای بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال، که شامل کف‌سازی، فضاسازی و جمع‌آوری آب‌های سطح بود به پایان رسید.

مدیر پایانه مرزی سرخس تأکید کرد: همچنین به‌سازی سالن جلسات، سقف سالن تجاری و سرویس‌های بهداشتی این پایانه مرزی با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال در حال انجام است که امیدواریم تا هفته آینده تکمیل شود.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.