سخنگوی کتائب سیدالشهدا میانجیگری احزاب مختلف با هدف جلوگیری از حملات نظامی به نیرو‌های آمریکایی در این کشور را فاش کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شفق نیوز، کتائب سیدالشهدای عراق روز شنبه وجود میانجیگری احزاب مختلف با هدف جلوگیری از حمله به نیرو‌های آمریکایی در این کشور را فاش کرد.

کاظم الفرطوسی، سخنگوی کتائب سیدالشهدا در مصاحبه با خبرگزاری شفق گفت: «مقاومت اسلامی عراق هرگونه میانجیگری در مورد توقف حملات نظامی علیه نیرو‌های آمریکایی را به شدت رد کرد.»

او در ادامه افزود: «تشدید حملات نظامی علیه نیرو‌های آمریکایی به منظور حذف کامل آن‌ها از تمام خاک عراق صورت می‌گیرد، در غیر این صورت حتی با وجود فشار‌های زیاد بر جناح‌های عراقی، هیچ عقب نشینی وجود نخواهد داشت و از حملات ما جلوگیری نمی‌شود.»

این در شرایطی است که وزارت دفاع آمریکا، روز جمعه، راه حل نظامی را برای پاسخ به حملات به نیرو‌های آمریکایی در عراق رد کرد.

در ۵ ژانویه سال گذشته، پارلمان عراق پس از ترور سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس، معاون رئیس الحشد الشعبی در قطعنامه‌ای خواستار اخراج نیرو‌های خارجی از کشور شد.  

حدود ۵۰ حمله از ابتدای سال میلادی تا کنون به مواضع آمریکا در عراق صورت گرفته است. هدف این حملات شامل سفارت آمریکا در بغداد و پایگاه‌های نظامی آمریکایی‌ها در عراق و فرودگاه‌های بغداد و اربیل و همچنین کاروان‌های لجستیکی آمریکایی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار