مسئول نهالستان دانش‌بنیان پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه از احداث یک نهالستان با هدف تولید و ارائه محصولات باغی به کشاورزان در پردیس این دانشگاه اشاره کرد .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علیرضا باقری مسئول نهالستان دانش‌بنیان پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه از احداث یک نهالستان با هدف تولید و ارائه محصولات باغی به کشاورزان در پردیس این دانشگاه اشاره کرد و گفت : یکی از مسائل مهم در این نهالستان، تولید نهال‌هایی با پایه‌های کشت بافتی است.

او گفت : توسعه باغداری باعث حفظ خاک و جلوگیری از فرسایش آن می‌شود که افزون بر فوایدی که باغداری از لحاظ کشاورزی دارد از منظری دیگر به تولید اشتغال به‌عنوان یک پدیدۀ مهم اجتماعی کمک می‌کند.

او ادامه داد: استان کرمانشاه استان‌ی بسیار پُر پتانسیل در زمینۀ باغداری است، اما متاسفانه باوجود شرایط مساعد آب و هوایی، صنعت باغداری در این استان توسعۀ چندانی پیدا نکرده است.

او ادامه داد: نهالستان پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی از سال ۱۳۹۸ با هدف تولید نهال در استان کرمانشاه به عنوان یکی ار استان‌های بسیار پُر پتانسیل در زمینۀ صنعت باغداری شروع به‌کار کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.