رئیس اداره آموزش و پرورش مدارس استثنایی استان اصفهان گفت: طرح سنجش سلامت نو آموزان بدو ورود به دبستان از ابتدای تیرماه در استان اصفهان آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

محسن الماسی رئیس اداره آموزش و پرورش مدارس استثنایی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: طرح سنجش سلامت براساس مصوبه با نظارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش استثنایی استان در حال اجرا است. در سال تحصیلی جدید بیش از ۹۰ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان از ابتدای تیرماه تا پایان شهریورماه سنجش سلامت می‌شوند.

او با بیان اینکه امسال برای متولدین نیمه اول ۹۴ و نیمه دوم سال ۹۳ آمادگی برای سنجش بدو ورود به دبستان را دارند افزود: در حال حاضر در استان اصفهان ۶۷ واحد پایگاه طرح سنجش سلامت تخصصی برای سنجش سلامت نوآموزان در استان اصفهان در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش مدارس استثنایی استان اصفهان با اشاره به مشارکت ۶۰۰ نفر در اجرای فرایند طرح سنجش سلامت گفت: در طرح سنجش سلامت نوآموزان از نظر سلامت جسمانی اعم از وضعیت جسمانی و یادگیری بررسی می‌شوند و میزان آمادگی نوآموزان برای ورود به پایه اول غربالگری شده تا برای ثبت نام به مدارس هدایت شوند.

الماسی افزود: در مناطق صعب العبور و با دانش آموزان با تعداد کم پایگاه سیار را پیش بینی کرده ایم وبرای ارجاع دانش آموزان به پایگاه تخصصی را پیش بینی کرده ایم مادر شهرستان کاشان، خمینی شهر، شاهین شهر و نجف آباد یک پایگاه تخصصی داریم و در شهر اصفهان ۲ پایگاه تخصصی پیش بینی کرده ایم و دربقیه مناطق پایگاه‌های تخصصی به صورت مجازی برگزار می‌شود و فرآیند ارزیابی انجام می‌شود.

الماسی افزود: در این مرحله دانش آموزان، در بدو ورود به پایه اول ابتدایی مورد سنجش قرار می‌گیرند وبا سنجش دانش آموزان مقطع پیش دبستانی با شرایط کرونا که مواجه هستیم پایگاه‌ها را در رده الف و ج طراحی کرده ایم و تعداد مراجعین به پایگاه در ساعت‌های مختلف به عوامل اجرایی بستگی دارد.

او در پایان گفت: تا هفته گذشته تعداد ۳۳ هزار و ۶۰۰ نفر از دانش آموزان در طرح سنجش توسط مدیران مدرسه انجام شده و از این تعداد بالغ بر ۱۷ هزار دانش آموز فرایند سنجش آن‌ها با اتمام رسیده و آماده برای تکمیل فرآیند ثبت نام شده اند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.