رمضان پور گفت: نوشت افزارهایمان از نظر کیفیت می‌تواند با نوشت افزار‌های تولید شده در کشور‌های دیگر رقابت کند.

روح الله رمضان پور، تولید کننده نوشت افزار ایرانی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر واردات بر تولید نوشت افزار‌های ایرانی اسلامی گفت: وقتی هرکالایی از جمله نوشت افزار که در کشورمان تولید می‌شود از کشور‌های دیگر وارد شود، روی فعالیت تولیدکننده تاثیر می‌گذارد. در شرایطی که امکان واردات در کشور وجود نداشت واردکننده‌های ما به سمت تولید رفتند. این مسئله در زمینه تولید نوشت افزار هم مشاهده شد.


بیشتربخوانید


وی افزود: نوشت افزارهایمان از نظر کیفیت می‌تواند با نوشت افزار‌های تولید شده در کشور‌های دیگر رقابت کند. وقتی نوشت افزار به کشور وارد شود به دلیل قیمت پایین‌تر مواد اولیه آن در این کشور یا موارد دیگر قیمت تمام شده آن از قیمت تمام شده نوشت افزار ایرانی پایین‌تر است. از این رو نمی‌توانیم در زمینه قیمتی با کشور‌های دیگر رقابت کنیم.

این تولید کننده نوشت افزار ایرانی اسلامی با اشاره به وضعیت تولید کننده‌ها پس از واردات نوشت افزار از کشور‌های دیگر بیان کرد: درصورتی که واردات کالا انجام شود و نتوانیم از نظر قیمتی با کالا‌های خارجی رقابت کنیم دوباره تولید کننده به سمت واردات می‌رود. این کار به خصوص در شرایط کنونی روی فعالیت تولیدکنندگان این کالا تاثیر می‌گذارد. تولید کننده‌های ما در شرایط موجود متضرر شدند. افرادی که نوشت افزار تولید می‌کنند کالاهایشان را در انبارهایشان انبار می‌کنند.

رمضان پور ادامه داد: رهبر انقلاب چندین سال است می‌فرمایند وقتی تولید داخل در سطح بالایی است کالا‌های مشابه آن به کشور وارد نشود. در شرایطی که کالای تولید شده در کشور کیفیت پایینی دارد واردات کالای مشابه آن می‌تواند کیفیت کالای داخلی را افزایش دهد. اما در شرایطی که کیفیت کالای داخلی خوب است به واردات آن نیازی نداریم. این کار می‌تواند تولید کننده داخلی را از ادامه کار دلسرد کند. به جای تولید کالا، واردات آن را انتخاب می‌کند، چون در این صورت با مشکلاتی از جمله حقوق کارگران، بیمه آن‌ها و دارایی مواجه نیست. به کشور دیگر می‌رود واردات کالا تفریح هم می‌کند.

وی با اشاره به حمایت‌های لازم برای واردات کالا اظهار کرد: حمایت از تولید کنندگان نوشت افزار در زمینه کاغذ یکی از حمایت‌های عمده‌ای است که می‌توان از آن‌ها کرد. در شرایط کنونی کاغذ مورد نیازمان را برای تولید کالاهایمان از بازار آزاد تهیه می‌کنیم. حمایت مناسب از تولید کننده می‌تواند روی قیمت تمام شده نوشت افزار‌های ایرانی اسلامی و استقبال مردم از آن تاثیربگذارد. کاغذ را با یک نظارتی در اختیار تولید کنندگان نوشت افزار قرار دهند. این مسئله باعث می‌شود قیمت تمام شده کالاهایمان کاهش یابد اینگونه تفاوت قیمتی آن با کالا‌های مشابه خارجی ملموس می‌شود. تولیدکنندگان نوشت افزارهایمان در زمینه بازاریابی کالاهایشان توانمند هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار