مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل از آغاز طرح ساماندهی ضلع شمالی میدان عالی قاپو با تامین اعتبارات لازم خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل امروز در بازدید از عملیات ساماندهی ضلع شمالی میدان عالی‌قاپو گفت: طرح ساماندهی ضلع شمالی میدان عالی‌قاپو و زمین تملک شده بانک ملی با برنامه‌ریزی‌های لازم آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریورماه امسال شاهد تکمیل این پروژه باشیم.

او اعتبار لازم برای این طرح را ۱۰ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: بخشی از اعتبارات موردنیاز توسط بازآفرینی شهری و مابقی توسط این اداره کل تامین شده است.

فلاحی با اشاره به آواربرداری از محل اجرای طرح گفت: پس از تملک بانک ملی با هدف آزادسازی محوطه پیرامونی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و در راستای ساماندهی وضع موجود اقدام به آواربرداری از محل طرح شده تا زمینه برای اجرا و تکمیل پروژه فراهم شود.

او ادامه داد: کفسازی و ساماندهی این محوطه پس از عملیات آواربرداری با حفظ امکان تردد به عنوان پیاده‌راه بر اساس نظرات کارشناسی و فنی اجرا می‌شود.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: ساماندهی این محوطه پس از گذشت ۱۲ سال از تصویب ماده پنج امسال آغاز شده و تلاش و جدیت بر این است تا با تسریع در عملیات اجرایی زمینه برای تکمیل و بهره‌برداری از آن در موعد مقرر فراهم شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.