رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: حدود هزار و ۴۰۰ دانشجوی علوم تربیتی و آموزش ابتدایی داریم اما حتی یک هیات علمی در این رشته نداریم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اکبر مولایی رئیس دانشگاه فرهنگیان بوشهر در نشست رئیس دفتر نهاد نمایندگی، ولی فقیه دانشگاه‌های کشور با روسای دانشگاه‌های استان بوشهر که در تالار پردیس علامه طباطبایی بوشهر برگزار شد، بیان کرد: مسئولیتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی به دانشگاه فرهنگیان کشور محول کرده، تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش است.

او با اشاره به اینکه اکنون در استان ۱۶ هزار معلم مشغول به فعالیت هستند، افزود: از این تعداد سالانه بین ۷۰۰ تا هزار نفر بازنشسته می‌شوند و ما باید سالانه حدود ۷۰۰ معلم به آموزش و پرورش استان اضافه کنیم که این هدف نخست ما است.

 رئیس دانشگاه فرهنگیان بوشهر، هدف دوم این دانشگاه را به‌روزرسانی آموزش‌ها عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به تغییراتی که در شیوه‌های آموزش، ارزیابی و روانشناسی یادگیری و آموزش اتفاق می‌افتد، باید دانسته‌های معلمان شاغل را به‌روز کنیم که آن قدر درگیر هدف نخست هستیم که از نیل به هدف دوم بازمانده‌ایم.

مولایی تاکید کرد: برای تربیت معلمینی که در تراز جمهوری اسلامی باشند نیاز به تحولی همه جانبه داریم که هنوز اتفاق نیفتاده است.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اهمیت دانشگاه فرهنگیان، گفت: ما باید در مرحله عمل نیز شاهد حمایت همه جانبه دستگاه‌ها از این دانشگاه باشیم که اکنون چنین حمایتی را نمی‌بینیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر با اشاره به تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه عنوان کرد: حدود هزار و ۴۰۰ دانشجوی علوم تربیتی و آموزش ابتدایی داریم اما حتی یک هیات علمی در این رشته نداریم و سهمیه محدودی که وزارت علوم برای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان با حدود ۱۰۰ پردیس و مرکز دانشگاهی در نظر می‌گیرد، کافی نیست و این سهمیه محدود به چه رشته‌ای و چه تعدادی داده شود.

مولایی گفت: امیدوارم که در این بحث نیز نگاه ویژه‌ای به دانشگاه فرهنگیان شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.