مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری، از افزایش ۱۴ درصدی مصرف برق در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید فرهزاد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش ۱۴ درصدی مصرف برق در استان، از پیش بینی پیک بار ۴۴۰ مگاوات مصرف برق خبر داد.

او افزود: در روز‌های گذشته پیک بار استان به عدد ۴۰۳ مگاوات در هنگام شب و ۳۶۳ مگاوات در روز رسید که سهمیه استان در همان روز ۳۲۰ مگاوات بوده است.


بیشتر بخوانید


فرهزاد اضافه کرد: افزایش مصرف برق صنایع بزرگ باتوجه به افزایش صرفه تولید، کاهش سهم تولید برق نیروگاه‌های برق آبی در پی کاهش بارندگی‌ها و استخراج غیر مجاز رمز ارز‌ها از علل افزایش مصرف برق و اختلاف توازن تولید و مصرف است.

او در توضیح اقدامات و تمهیدات شرکت برق استان در شرایط کمبود برق گفت: انتقال قسمتی از بار استان به ساعات غیر پیک بویژه در حوزه کشاورزی و صنایع باتوجه به ارائه پاداش‌های لازم، تغییر ساعات کاری ادارات و تعطیلی پنج شنبه‌ها تا پایان مرداد ماه با توجه به مصوبه هیئت محترم وزیران، استفاده از ظرفیت مولد‌های خود تامین واحد‌های صنعتی، کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق ادارات، نهاد‌ها و بانک‌ها بخشی از این اقدامات است.

فرهزاد ضمن تقدیر و تشکر از صبر و بردباری مردم استان برای خاموشی‌های اعمال شده در روز‌های گذشته افزود: وضیعت شبکه‌های سراسری برق استان پایدار است و تلاش‌ها برای کاهش خاموشی‌ها ادامه دارد و در روز گذشته خاموشی‌ها به یک سوم روز‌های ماقبل کاهش پیدا کرد .

او تأکید کرد: مردم استان با صرفه جویی و مدیریت مصرف برق زمینه ساز کاهش خاموشی‌ها در سطح استان باشند و این شرکت را در تامین انرژی پایدار برق یاری کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.