وزارت دفاع اوکراین در بیانیه ای مدعی حمله هکرهای روسی به وب سایت نیروی دریایی خود شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع اوکراین مدعی شد هکر‌های وابسته به مقامات روسیه روز جمعه وب سایت نیروی دریایی اوکراین را هدف حمله قرار داده‌اند.

وزارت دفاع اوکراین جمعه شب در بیانیه‌ای مدعی شد: در حال حاضر تهدید‌ها از بین رفته است و فعالیت وب سایت نیروی دریایی در مدت زمان کوتاهی از سرگرفته خواهد شد. بخش‌های مسئول در تلاش برای به روز رسانی منابع اینترنتی در سطحی هستند که امکان حفاظت از آن‌ها به خوبی وجود دارد.

وزارت امور خارجه روسیه هنوز در این زمینه اظهارنظری نکرده است. کیف پیشتر نیز مسکو را به سازماندهی حملات سایبری به عنوان بخشی از «جنگ ترکیبی» علیه اوکراین متهم کرده است اما روسیه این اتهامات را رد می‌کند.

اوکراین اواخر ماه ژوئن برگزاری رزمایشی را در دریای سیاه با مشارکت بیش از ۳۰ کشور به رغم درخواست‌های روسیه برای لغو آن آغاز کرد.

مناسبات روسیه و اوکراین به دنبال اقدام مسکو در الحاق شبه جزیره کریمه به خاک این کشور در سال ۲۰۱۴ و حمایت روسیه از جدایی طلبان در شرق اوکراین رو به تیرگی گذاشت. تنش‌های بین دو کشور امسال بار دیگر به دنبال اقدام روسیه در استقرار نیرو‌های این کشور در مرز با اوکراین تشدید شد.

در جریان برگزاری رزمایش اوکراین و کشور‌های عضو ناتو در دریای سیاه، روسیه آمادگی سامانه‌های پدافند هوایی خود را در کریمه آزمایش کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار