سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: تغییرات دمایی در این هفته موجب شد برنامه‌ریزی برای اعمال خاموشی‌ها در مشهد دو روزه شده و جدول قطعی برق برای روز‌های شنبه و یکشنبه اعلام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن حشمتی سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی با اشاره به این که جدول خاموشی‌ برق در مشهد دوروزه شده است، گفت: پیش از این جدول خاموشی‌ها برای مشهد مدت زمان بیشتر و حدود یک هفته را شامل می‌شد، اما با توجه به اینکه دمای هوای مشهد در این هفته کاهش می‌یابد، جدول هفته کنونی دوروزه تنظیم شده است.

او افزود: این در حالی است که وضعیت دما در کل کشور در این هفته همچنان رو به افزایش خواهد بود و این موضوع بر شبکه سراسری برق تاثیرگذار است، با این حال تلاش می‌شود بتوان با مدیریت مصرف، خاموشی‌های بخش خانگی را کاهش داد.

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی  ادامه داد: مدت زمان خاموشی‌ها در جدول مزبور ۲ ساعت در روز پیش بینی شده است و دلیل اینکه در پاره‌ای موارد مدت زمان قطعی برق از این مدت بیشتر می‌شود، اتفاقاتی است که بعضا در شبکه رخ می‌دهد.

حشتمی ابیان کرد: سه مولفه در افزایش یا کاهش خاموشی‌ها و تغییرات در جدول مزبور موثر است که شامل میزان تولید، میزان مصرف و وضعیت دمایی می‌شود و تغییر در هر یک از مولفه‌های مزبور، تغییرات در اعمال خاموشی‌ها را به دنبال دارد؛ جدول خاموشی‌های سطح شهر مشهد از طریق سایت https://www.meedc.ir قابل مشاهده است.

 

منبع؛ ایرنا

انتهای پیام//م.ج

برچسب ها: قطعی برق ، کاهش دما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۲:۳۱ ۱۹ تير ۱۴۰۰
بجای جدول خاموشی وبیچاره کردن ملت. تموم مسئولین ومیفرستادین خونه هاشون وبجاشون