معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: خوشبختانه وضعیت چهارمحال و بختیاری دارای ثبات و کنترل شده است، ولی وضعیت رنگبندی شیوع کرونا شکننده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه، در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از شهرستان‌های ۲۴ استان کشور در وضعیت قرمز قرار دارند اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت چهارمحال و بختیاری دارای ثبات و کنترل شده است، ولی وضعیت رنگبندی شیوع کرونا شکننده است.

او با بیان اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ابعاد مختلف بسیار ضروری است افزود: شاخص بهداشت فردی متاسفانه بسیار پایین آمده و به ۸۰ درصد رسیده است.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: باید همچنان شست و شوی دست ها، ضدعفونی سطوح رعایت شود، تصور عدم انتقال ویروس کرونا از طریق سطوح آلوده کاملا اشتباه است.

او ادامه داد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در صنوف و اصناف استان به ۷۳ درصد رسیده است.

جزایری گفت: شاخص استفاده از ماسک، بویژه از سوی دریافت کنندگان خدمات و مردم عادی به ۶۵ درصد رسیده است و این درحالی است که، استفاده ۸۵ درصدی از ماسک برای کنترل اپیدمی کووید ۱۹ ضروری است.

او افزود: فاصله اجتماعی باید همچنان رعایت و در هر شرایطی افراد باید در تجمعات فاصله دو متری خود با دیگران را رعایت نمایند.

جزایری اضافه کرد: زنگ خطر شیوع ویروس جهش یافته دلتا در کشور به صدا درآمده و کشور وارد موج پنجم شیوع بیماری شده است.

او ادامه داد: تاکنون مورد مثبت قطعی مبتلا به نوع جدید ویروس کرونا در استان گزارش نشده است و نمونه ارسالی از پنج بیمار مشکوک به ویروس نوع دلتا کرونا که از استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور و عتبات به استان بازگشته اند به انستیتوپاستور تهران ارسال و امیدوار هستیم پاسخ آن‌ها منفی باشد.

جزایری گفت: درحال حاضر، ۴۲ درصد نمونه‌های مشکوک به کرونا مثبت اعلام می‌شود که این امر بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌افزاید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار