به پاس قدردانی از سعیدرضا کیخا قهرمان ژیمناستیک جهان، خیابانی در شهرستان زرقان به نام او نامگذاری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در آیینی که به منظور قدردانی از سعیدرضا کیخا قهرمان ژیمناستیک جهان برگزار شد، فرماندار شهرستان زرقان، گفت: از آنجا که سعید رضا کیخا اصالتاً زرقانی است از این رو با مصوبه شورای شهر و شهرداری خیابانی ۴۵ متری در بلوار پاسداران این شهرستان به نام او گذاشته شد.

محمد اسدالهی تاکید کرد: تجلیل از کیخا که قهرمان جهان شد کمترین حق این ورزشکار با اخلاق است هر چند حق او در راهیابی به المپیک ۲۰۲۱ توکیو با وجود کسب مدال طلا پایمال شد، اما این ورزشکار با اخلاق همچنان باید با انگیزه و تمرینات بیشتر خود را برای المپیک بعدی آماده کند.

او ادامه داد: هزینه کردن در ساخت و ساز‌های اماکن ورزشی یک کار بزرگ فرهنگی و ورزشی است و بهترین راهکار برای جلوگیری از هزینه کردن مردم به دارو و درمان است.

فرماندار شهرستان زرقان اضافه کرد: افزایش سرانه فضا‌های ورزشی و حمایت از تیم‌های ورزشی به منظور پرورش جسم و روح جوانان با منش پهلوانی باید در دستور کار قرار قرار گیرد و این امر با هم افزایی محقق خواهد شد.

در پایان این آیین از سعید رضا کیخا قهرمان جهان با اهدا تندیس و جوایزی تقدیر شد.

در رقابت‌های ژیمناستیک جهانی ۲۰۲۱ قطر و انتخابی المپیک که از دوم تا پنجم تیر ماه در قطر بر گزار شد سعید رضا کیخا در اسباب خرک حلقه با کسب ۲/ ۱۵ امتیاز نخستین مدال طلا جهانی را بر گردن آویخت هر چند از رسیدن به المپیک باز ماند.

فدراسیون جهانی ژیمناستیک با توجه به جمع امتیاز‌های کسب شده توسط کیخا و کوهی کامه یا ما ژاپنی در سه دوره برگزارشده ورزشکار ژاپنی را برای حضور در المپیک ۲۰۲۱ توکیو انتخاب کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار