مردم مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان این روز‌ها در حالی با مشکل قطعی برق مواجه می‌شوند که گرمای هوا به بیش از ۴۸ درجه سانتی گراد می‌رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  شهروندان دلگانی می‌گویند: گرمای بسیار زیاد منطقه در کنار خاموشی‌های مکرر و قطعی برق لوازم سرمایشی، شرایط را غیر قابل تحمل کرده است.

یکی از شهروندان دلگانی گفت: تحمل گرما هنگام قطعی برق برای برخی از افراد به خصوص کودکان چنان طاقت فرساست، که خانواده‌ها دائم برای رفتن به خانه وابستگان خود از یک نقطه به نقطه دیگر شهر در تردد هستند که همین امر بر رعایت دستورات بهداشتی مقابله با کرونا، اثر منفی گذاشته است.

یکی دیگر از شهروندان هم گفت: با این گرما، استفاده از ماسک هم بسیار سخت شده و نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم.

موسی بامری، مدیر اداره برق شهرستان دلگان در پاسخ به گلایه مندی مردم از اعمال خاموشی‌ها گفت: با توجه به گرمای هوا مصرف برق شهرستان از ۸۲ به ۸۷ مگاوات رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است.

بلادی فر، مدیر شبکه بهداشت و درمان دلگان هم با بیان این که افزایش گرما بر کاهش انتقال ویروس کرونا اثری نمی‌گذارد، گفت: این شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارد و ما شاهد آمار روز افزون مبتلایان به کرونا هستیم که می‌طلبد شهروندان رعایت موازین بهداشتی را جدی بگیرند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار