نخستین جشنواره هنر‌های تجسمی استان یزد با هدف بزرگداشت سالروز ثبت جهانی یزد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، نخستین جشنواره هنر‌های تجسمی استان یزد با هدف شناسایی و معرفی استعدادها، ایجاد تکاپو در جامعه هنری و همچنین بزرگداشت سالروز ثبت جهانی یزد از هجدهم تیر امسال به مدت یک ماه از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار می‌شود.

این جشنواره استانی هنر‌های تجسمی در رشته‌های عکاسی، نقاشی، طراحی پوستر و نقاشی خط با موضوعاتی اعم از ویژگی‌های خاص معماری یزد و عناصر کمتر دیده شده آن، فرهنگ و هنر و اقتصاد شکل گرفته در بافت تاریخی، شرایط اقلیمی سخت در یزد و ارتباط آن با معماری و فضا‌های شهری، قناعت و سخت کوشی مردم این خطه و چگونگی تردد در بافت تاریخی و نقاط قوت و ضعف آن برگزار می شود.

باتوجه به اینکه ثبت شهر تاریخی یزد به عنوان اولین شهر جهانی ایران از مهمترین رویداد‌های گردشگری در سال‌های اخیر به شمار می‌آید لازم است هنرمندان در ثبت و نمایش این شهر از دیدگاه خود وارد عرصه شده و پیوندی دلنشین میان هنر و معماری را به تصویر کشیده و ثبت کنند.

فراخوان و جذب آثار از ۱۸ تیرماه روز ثبت جهانی یزد تا ۱۸ مردادماه است و آثار پذیرفته شده در قالب نمایشگاهی مجازی در معرض دیدبینندگان قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.