مدیر سازمان انتقال خون کشور گفت: تامین فاکتورهای ٨ و ٩ برای بیماران دارای مشکلات خونی از طریق پلاسمای داخلی رفع می‌شود.

پیمان عشقی مدیر سازمان انتقال خون کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به استفاده از داروهای فاکتور هشت و ٩ در کشور اظهار کرد: در حال حاضر سازمان انتقال خون تامین کننده بخشی از پلاسما از طریق ماده اولیه داروهای فاکتور ۸ و ۹ در کشور است. پلاسمای ایرانی تمام استاندارد های دنیا را کسب کرده است و ۱۵ تا۲۰ درصد از فاکتور ۸ مورد نیاز کشور از طریق پلاسمای ایرانی تامین می شود.

او ادامه داد: فاکتور ۹ مورد نیاز کشور به طور کامل از پلاسمای ایرانی تامین می شود و پلاسما جهت پالایش به خارج از کشور برای تولید داروهای مورد نیاز ارسال می شود.

مدیر سازمان انتقال خون کشور بیان کرد: در حال حاضر باید میزان اهدا و تامین پلاسما در کشور افزایش پیدا کند زیرا هنوز به آن سطح برای تولید داروهایی مانند ivig در کشور نرسیده ایم.

عشقی افزود: در حال حاضر یک پالایشگاه توسط بخش خصوصی راه اندازی شده است و به زودی اولین فرآورده های این پالایشگاه وارد بازار می شود اما حجم این فرآورده کم است و باید افزایش پیدا کند.

او گفت: یکی از کشورهای منطقه برای تامین پلاسمای پالایشگاه خود با کشور ما صحبت هایی کرده است  و از نظر زیر ساخت و نیروی انسانی متخصص در وضعیت بسیار خوبی قرار داریم که برای راه اندازی پالایشگاه باید کارهای بهتری در کشور انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار