شورای امنیت از طریق یک قطعنامه مشترک روسی-آمریکایی، ارسال کمک‌های انسانی به سوریه را به مدت یکسال تمدید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عرب نیوز، شورای امنیت سازمان ملل متحد، در نشستی در روز جمعه، با تصویب یک قطعنامه مشترک روسی-آمریکایی، مکانیزم ورود کمک‌های انسان‌دوستانه به سوریه را به مدت یک سال از طریق گذرگاه باب الحوا، تمدید کرد.

تمدید این مکانیزم، پس از توافق روسیه با آمریکا درباره ادامه کمک‌رسانی به میلیون‌ها سوری به مدت یک سال، صورت گرفت.

مهلت مأموریت شورای امنیت برای این عملیات قرار بود روز شنبه به پایان برسد. اما روسیه روز پنجشنبه، پس از هفته‌ها بحث درمورد قطعنامه‌ای که توسط ایرلند و نروژ تدوین شده بود، تمدید این عملیات را به مدت ۶ ماه پیشنهاد داد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از شورای امنیت خواست تا عملیات کمک مرزی را برای یک سال دیگر تمدید کند و هشدار داد که عدم توجه به این مسئله زندگی میلیون‌ها نفر را به خطر خواهد انداخت.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود در نشت ژنو در ماه ژوئن، درباره اهمیت کمک‌رسانی به مردم سوری گفت‌وگو کرده بودند.

دولت بایدن در آن زمان هشدار داد که درصورت توقف کمک‌های برون‌مرزی به سوریه، هرگونه همکاری در آینده با روسیه درمورد سوریه در معرض خطر خواهد بود.

این شورا برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۴ در ۴ نقطه عملیات کمک‌رسانی به سوریه را مجاز دانست، اما روسیه معتقد است که عملیات کمک‌رسانی منسوخ شده است و حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه را نقض می‌کند.

انتهی پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار