رییس اداره نظارت و ارزشیابی معاونت درمان علوم پزشکی اسدآباد گفت: درجه اعتباربخشی بیمارستان حضرت قائم(عج) به درجه یک ارتقا یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، معصومه عقیقی، رییس اداره نظارت و ارزشیابی معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با اشاره به اینکه ارزیابی بیمارستان قائم(عج) در مدت دو سال نیم گذشته سه بار از طریق بازرسان وزارت بهداشت انجام شد، اظهار داشت: ارزیابی جامع در دی ماه سال ۹۸ انجام شد که به علت کرونا ارزیابی‌ها نیمه تمام باقی ماند و ارزیابی مجدد‌ در خرداد ماه ۱۴۰۰ صورت گرفت.

او افزود: در مجموع این موارد با برآورده ساختن انتظارات ارزیابان و اجرای استاندارد‌های مد نظر در حیطه‌های مدیریت و رهبری مراقبت و درمان و رعایت حقوق گیرندگان خدمت مورد ارزیابی قرار گرفت و منجر به ارتقاء درجه‌ بیمارستان به یک شد.

عقیقی بیان کرد: قطعا درجه یک بودن بیمارستان دارای مزایایی است که از جمله این موارد، اختصاص متخصصین بیشتر، افزایش جذب اعتبارات از وزارت متبوع، افزایش درآمد اختصاصی بیمارستان، تبدیل بیمارستان به یک مرکز آموزشی درمانی، جذب رشته‌های بیشتر در دانشکده و امکان افتتاح بخش VIP بیمارستان و ارتقای خدمات رفاهی و هتلینگ بیمارستان بخشی از این فواید هستند.

او یادآور شد: مجموعه مدیریتی دانشکده، بیمارستان و پرسنل با برنامه‌ریزی و تلاش یک هدف واحد را دنبال کردند که این هدف ارتقای درجه بیمارستان بود که اتفاق افتاد.

عقیقی درباره دلایل این ارتقاء گفت: برنامه ریزی، همبستگی تیم مدیریتی، تلاش‌های پرسنل، وجود پیشرفته‌ترین تجهیزات و امکانات پزشکی بخشی از این عوامل هستند.

این مسئول ابراز داشت:  در این دوره از اعتبار بخشی مراکز درمانی خیلی از مراکز، افت درجه داشته اند که در استان همدان هم بیشتر از ۵۰ درصد افت وجود داشت که خوشبختانه با تلاش‌های کادر درمانی اسدآباد، بیمارستان قائم(عج) ارتقاء درجه پیدا کرد.

او تأکید کرد: از مردم اسدآباد به علت فرهنگ بالا و صبر و حوصله در مراجعه به مرکز بیمارستان قائم(عج) قدردانی می کنم و قطعا تلاش می‌کنیم که خدماتی در سطح یک مرکز درمانی ایده آل و درجه یک و در شأن مردم اسدآباد ارائه دهیم.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.