سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو نسبت به گزارشاتی که در آن گفته شده مظنونین قتل رئیس جمهور هائیتی تابعیت آمریکایی دارند، نگران است. 

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، روسیه از آمریکایی بودن مظنونین ترور رئیس جمهور هائیتی ابراز نگرانی کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی ضمن محکوم کردن ترور رئیس جمهور هائیتی اعلام کرد: مسکو نسبت به گزارشاتی که در آن گفته شده  مظنونین به قتل رئیس جمهور هائیتی، تابعیت آمریکایی دارند، به طور جدی نگران است. 

زاخارووا گفت: روسیه انتظار دارد که نه تنها عاملان، بلکه طراحان این قتل نیز شناسایی و بازداشت شوند.

او تاکید کرد: رئیس جمهور پوتین، از دخالت بیگانگان در درگیری داخلی در هائیتی برای دستیابی به اهداف ژئوپلیتیک خود، بسیار نگران است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار کرد: مسکو  تحقیقات درباره ترور ژوونل موئیز را که از نظر روسیه در نتیجه بی ثباتی داخلی در این کشور اتفاق افتاده است، از نزدیک دنبال می‌کند.

ژوونل موئیز، که از سال ۲۰۱۶ بر هائیتی حکومت می‌کرد، صبح روز ۷ ژوئیه در محل سکونت شخصی خود در خارج از پورتو پرنس، پایتخت این کشور، کشته و همسر او نیز  به شدت زخمی شده است.

بر اساس گزارش‌ها، پلیس هائیتی تاکنون ۲۸ فرد مظنون را در این باره شناسایی کرده که بیشتر آن‌ها شهروندان کلمبیا هستند. جیمز سولاژ و جوزف وینسنت نیز دو شهروند آمریکایی هستند که از مظنونین به قتل رئیس جمهور شناخنه شده اند.

پیش از این، روزنامه نولیست به نقل از دادگستری صلح، گفته بود که دو شهروند آمریکایی که به ظن دست داشتن در قتل رئیس جمهور دستگیر شده بودند در اعترافات خود گفته بودند که  مترجم هستند و قصد کشتن ژوونل موئیز را نداشتند.

یک مقام مسئول افزود: در بازرسی‌های صورت گرفته از وسایل نقلیه متهمان، سلاح گرم و پول نقد آمریکا و سرور دوربین فیلمبرداری نصب شده در محل اقامت موئیز، کشف شد.

در حال حاضر، کلود جوزف، نخست وزیر موقت، ریاست کشور هائیتی را بر عهده دارد. او  یک وضعیت اضطراری دو هفته‌ای را در کشور  اعلام کرد و به پلیس قدرت گسترده‌ای برای دستگیری قاتلان داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار