عضو هیات مدیره انجمن صنفی حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی گفت: فعالیت‌ها به طور موقت در گمرک اسلام‌قلعه متوقف و درخواست شده است که موقتا به مرز ورود صورت نگیرد تا ثبات ایجاد شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عصر پنجشنبه ۱۷ تیرماه، نیرو‌های طالبان بعد از پایان درگیری‌ها و عقب نشینی نیرو‌های ارتش افغانستان به خاک ایران کنترل گمرک مرزی اسلام قلعه در مرز با جمهوری اسلامی ایران را به دست گرفته‌اند.

ابراهیم عطایی عضو هیات مدیره انجمن صنفی حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی در خصوص تصرف گمرک اسلام قلعه به دست طالبان افغانستان گفت: در حال حاضر گمرگ اسلام قلعه بسته شده است و عده‌ای از سربازان و ماموران دولتی افغانستان به سمت مرز ایران فرار کرده‌اند.

او افزود: فعالیت‌ها به طور موقت در گمرک اسلام‌قلعه متوقف شده و همچنین درخواست شده است که موقتا به مرز ورود صورت نگیرد تا ثبات ایجاد شود.

پیش از این نیز مسئولان گمرک ایران اعلام کردند به دلیل تحولات اخیر افغانستان، تجارت ایران با این کشور در مرز دوغارون و ماهیرود متوقف شده است.

 

سید روح الله لطیفی سخنگوی گمرک ایران در این باره توضیح داده که از عصر پنجشنبه و متاثر از تحولات صورت گرفته در کشور افغانستان در اسلام قلعه ولایت هرات در نزدیکی مرز مقابل دوغارون خراسان رضوی و بندر ابونصر فراهی در ولایت فراه افغانستان در مقابل مرز ماهیرود در خراسان جنوبی روند تجارت کشور با افغانستان متوقف شد.

او همچنین از تجار و بازرگانان درخواست کرده که تا اطلاع ثانوی از ارسال محموله‌های تجاری به مرز‌های "دوغارون" و "ماهیرود" خودداری کنند.

سخنگوی گمرک ایران گفته است که مرز میلک در سیستان و بلوچستان شامل این محدودیت نیست و فعال است.

 

انتهای پیام//م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.