کمبود تخم مرغ در خراسان جنوبی، قطب صنعت طیور شرق کشور، مردم را سرگردان و گلایه‌مند از بی تدبیری‌ها کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بیرجند، کمبود تخم مرغ در خراسان جنوبی به هفته دوم خود رسیده و شانه‌های تخم مرغ به جای خودنمایی در ویترین مغازه‌ها و فروشگاهها، سر از بازار‌های خارج از استان در می‌آورند.

با پای پیاده در هوای گرم این روز‌های تابستان، برای پیگیری یکی از مشکلات شهر به مراکز فروش تخم مرغ مراجعه کردیم، چند روزی می‌شود که از گوشه و کنار شهر آوازه کمبود تخم مرغ به گوش می‌رسد؛ خبری که هر از چند گاهی سر و کله اش پیدا می‌شود.

با جویا شدن وضعیت تخم مرغ تنها یک حرف شنیده می‌شد: حالش خوب نیست به دادش برسید!

فروشندگان نالان، مردم سرگردان!

کمبود تخم مرغ در خراسان جنوبی در حالی است که روزانه ۵۰ تن از این خوراکی پر مصرف مازاد بر نیاز در استان تولید می‌شود، کارتن‌هایی که در سایه ضعف نظارت‌ها و کمرنگ شدن بازرسی ها، شانه شانه سوار بر کامیون‌ها به مقصد استان‌های دیگر حمل می‌شوند.

یکی از مغازه داران بیرجندی به خبرنگار ما می‌گوید: تا چند وقت پیش روزی ۱۰ کارتن تخم مرغ، سهمیه داشتم، اما اکنون باید برای تهیه ۲ کارتن تخم مرغ و پاسخگویی چند نفر از مشتریان التماس کنم.

او با اشاره به این که هیچ کس به فکر وضعیت تخم مرغ نیست افزود: شرایط به گونه‌ای شده که مغازه دار خودش باید برای تهیه یک کارتن تخم مرغ شغل خود را رها کرده و به مراکز عرضه این کالا مراجعه کند.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از فروشندگان اظهار می‌کند: با توجه به این که سهمیه تخم مرغ روزانه من نصف شده بود، با جویا شدن علت کمبود، تنها با پاسخ کاهش تولید تخم مرغ در استان رو برو شدم.

یکی دیگر از مغازه داران نیز با نشان دادن صفحه‌های خالی تخم مرغ تصریح می‌کند: اگر مشتری برای خرید این کالا مراجعه کند تنها کاری که می‌توانم برای او انجام دهم پیشنهاد خرید تخم مرغ‌های بسته بندی شده آن هم با قیمت بالاتر است.

مغازه دار دیگری می‌گوید: روزی ۳۰ کارتن تخم مرغ داشته ام که این روز‌ها تنها ۱۵ کارتن می‌توانم تهیه کنم.

این فروشنده بیان می‌کند: ۶ روز شده که تخم مرغ در مغازه من پیدا نمی‌شود وقتی هم علت را جویا می‌شوم جواب گو نیستند، تا کی باید مغازه من رنگ تخم مرغ را به خود نبیند.

در این میان تنها یکی از فروشندگان تخم مرغ از وضعیت عرضه این کالا راضی بود و می‌گفت: چند روز گذشته با کمبود تخم مرغ مواجه شده بودم، اما الان به میزان کافی در مغازه ام موجود است.

خروج تخم مرغ به شرط تأمین نیاز استان

کمبود تخم مرغ حالا به جایی رسیده که پای دادستانی به این پرونده باز شده است و دادستان از برخورد با متخلفان و جلوگیری از خروج تخم مرغ خبر می‌دهد.

حجت الاسلام نسائی زهان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: تا زمانی که تولیدکنندگان نیاز مردم را تأمین نکنند اجازه خروج تخم مرغ از استان را نمی‌دهیم.

او مشکل کنونی بازار تخم مرغ را ناشی از ضعف نظارت‌ها می‌داند و اظهار می‌کند: مسئولان تنظیم بازار در مقوله نظارت‌ها ضعیف عمل کرده اند و کمبود تخم مرغ آن هم در استانی که خود قطب تولید مرغ و تخم مرغ کشور است، جای تأمل دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تصریح می‌کند: چنانچه دادستانی احساس کند مسئولان تدبیری برای رفع مشکل نمی‌کنند، حتماَ با ورود به موضوع آرامش را به بازار باز می‌گرداند و با متخلفان برخورد می‌کند

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۹ تير ۱۴۰۰
تخم مرغ پر کشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۱۸ تير ۱۴۰۰
وای به حال خراسان جنوبی که قطب تولید تخم مرغ هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۸ تير ۱۴۰۰
تخم مرغا رو به خارج از استان صادر میکنن بعد میگن که اجازه صادرات نمیدیم !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۸ تير ۱۴۰۰
چرا اسم این مسئولین نمیگین؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۸ تير ۱۴۰۰
تخم مرغ نیست با خبر نوشتن چیزی درست نمیشه
آخرین اخبار