رییس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران گفت: این فدراسیون نگاه برابری در جذب فرصت‌ها دارد و ‌سیاست ما این است که استعدادها در نقاط محروم کشور دیده شود و در این زمینه با برنامه‌ریزی و اقدامات، محرومیت را از فوتبال کشور می‌زداییم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم روز پنجشنبه در جریان بازدید از مجموعه ورزشی امام علی(ع) در جمع خبرنگاران با اشاره به مناطق کمتر برخوردار و کف جامعه که مشتاقان بسیاری برای فوتبال دارد و به علت مشکلات مالی دیده نمی شوند افزود: رفع این مشکل را وظیفه اخلاقی و انسانی خود می‌دانیم که‌ گام‌ در این راه گذاشته ایم.

وی ادامه داد: فدراسیون فوتبال ایران اراده واحد و منسجمی در این بخش دارد و این اراده در مسئولان اجرایی استان و نمایندگان کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز وجود دارد.

رییس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران گفت: در این زمینه نگاه وحدت گرایانه تنها راه موفقیت است و باید اراده جمعی در کنار هم داشته باشیم تا به این هدف مشترک خود دست یابیم.

وی با تاکید بر اینکه این مسیر جز با همدلی و همراهی آگاهانه محقق نمی‌شود و مساله‌ای شخصی نیست عنوان کرد: فدراسیون فوتبال فراتر از جناح، نگاهی ملی دارد لذا نباید با رفتن افراد و دولت‌ها خللی در نقشه راه به‌ وجود آید.

عزیزی‌خادم یادآور شد: همچنین با همکاری دولت منتخب می‌توان با یک اتحاد و همدلی فضایی ایجاد کرد که موجب رضایتمندی عمومی مردم شود.

وی با بیان اینکه استان‌ کرمان در جمعیت و استعدادها نیز بزرگ است گفت: آنچه در استعدادیابی و فدراسیون های مدرن می بینیم کشوری مبتنی بر برابری در فرصت‌ها با پیش‌فرض استعدادیابی است که در این خصوص بزودی فستیوالی در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: برگزاری فستیوال استعدادیابی برنامه ریزی شده و تاکنون هیچ گاه در حوزه پایه ها انجام نشده بود.

رییس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: بانوان، حوزه فوتسال و استعدادهای تمام مناطق استان کرمان ‌باید دیده ‌شود که‌ این امر مشروعیت بخشی به فوتبال ملی ما است.

وی ادامه داد: امروز خرسندم که نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده عالی دولت در استان، استاندار پرتلاش کرمان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی همدلی و همراهی در اجرای پروژه استعدادیابی در کرمان دارند و از این همگرایی و اراده در فدراسیون و ارکان اجرایی کرمان مسروریم.

وی افزود: گام های اولیه در این‌خصوص برداشته شده و در هفته های آینده با تفکیک مسولیت ها شاهد اجرایی شدن این کمپ در استان کرمان باشیم و این کمپ ها به توسعه کشور کمک کند و از این حیث استان کرمان با شاخص های حرفه ای در کشور پیشتاز است.

عزیزی خادم با اشاره به نخستین سفر کاری به کرمان گفت: هدف از این سفر بازدید بازدید میدانی و افتتاح آکادمی گل‌گهر و همچنین بررسی پروژه استعدادیابی شرق کشور در استان کرمان بود.

وی خاطرنشان کرد: پس از استقرار در فدراسیون فوتبال رایزنی‌هایی برای پروژه استعدادیابی با مسئولان کرمان رایزنی داشتیم و اجرای این طرح در این استان با هدف پوشش استعدادیابی فوتبال کرمان و استان های همجوار بوده است.

وی افزود: راهبرد فدراسیون برابری در فرصت‌ها و ایجاد دیدگاه توسعه‌ای است و باوجود پذیرفتن تمامی مشکلات فدراسیون فوتبال، بیشتر وقت ما برای جبران بدهی‌ها پیشین صرف می شود و باید آن را پرداخت می کردیم لذا بدهی چهار تا پنج سال فوتسال را پرداخت کردیم.

رییس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امروز در تماس تلفنی با علیرضا فغانی مقرر شد که برای داوری در چند بازی آینده در لیگ برتر از او استفاده شود گفت: فضای فدراسیون و نگاه ما ساختن است اما ‌مشکلات بدهی های برجای مانده نشان از نداشتن نگاه توسعه‌ای حاکم بر فوتبال ایران طی سال‌ها دارد.

وی ادامه داد: در این خصوص با استاندار و نمایندگان مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی نشست های متعددی داشتیم که مقرر شد ابتدا فضا را ببینیم و سپس در هفته های آینده برنامه استعدادیابی شرق کشور را در این استان به سمت اجرا ببریم.

عزیزی خادم ابراز داشت: استان پهناور کرمان را با فضای فوتبالی در مستطیل سبز بالاتر از قطب می‌بینم و این استان از نظر بنگاه های بزرگ معدنی، صنایع و باشگاه های فوتبال، فوتسال، بانوان و لیگ برتر سرآمد کشور است.

همچنین استاندار کرمان، رییس فدراسیون فوتبال، نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، رییس هیات فوتبال استان کرمان، مدیرعامل باشگاه مس شهربابک و هیات همراه از بخش‌های مختلف ورزشگاه شهید باهنر کرمان بازدید کردند.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار