سورنا ستاری گفت: کشور در حوزه های خاص مانند نانو، سلول های بنیادی و هوا و فضا پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری البرز، گفت: در حوزه های خاص مانند نانو، سلول های بنیادی و هوا و فضا پیشرفت بسیار چشمگیری داشته ایم؛ به گونه ای که تعداد شرکت های‌ مرتبط‌مان از ۶ هزار عدد عبور کرده است.

او با بیان این‌که شرکت های دانش بنیان ایرانی با سرعت خوبی در حال توسعه هستند، افزود: تمرکز اصلی ما طی ٢ الی سه سال گذشته بر روی حل مسائل مردم به خصوص در حوزه های تحریم بوده است.

ستاری گفت: به عنوان مثال یکی از موارد جدی ما در بخش نهاده های کشاورزی مانند کود و سم است که به طرز قابل توجهی از خارج کشور وارد می شود؛ ایجاد تحول در این بخش توسط شرکت‌های دانش بنیان ایرانی علاوه بر بالا رفتن راندمان تولید در حوزه کشاورزی باعث بهبود سلامت مردم نیز خواهد شد.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که یک حرکت پیوسته رو به رشد در حوزه اقتصاد دانش بنیان در کشور شروع شده است، افزود: شرکت‌های دانش بنیان در مواجهه با ویروس کرونا در زمینه تجهیزات دارویی گرفته تا کیت های تشخیص اقدامات خوبی انجام دادند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به راه اندازی کارخانه نوآوری در آینده نزدیک در البرز و توسعه چندین پارک خصوصی علم و فناوری، گفت: البرز به خصوص در حوزه شرکت های بیوتکنولوژی قطب اصلی ما محسوب می‌شود و بهترین شرکت های بیوتکنولوژی در حوزه‌های دارویی، دام، طیور و آبزیان در این استان قرار دارد.

او با اشاره به رشد شرکت های دانش بنیان از ۶ هزار به سمت هشت هزار شرکت در کشور، افزود: بسیاری از این شرکت ها مراحل بلوغ را طی کرده‌اند و به شرکت های قابل اطمینانی تبدیل شده‌اند که می توانند محصولات‌شان را به بازار ارائه دهند.

انتهای پیام/ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۱۸ تير ۱۴۰۰
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۷ تير ۱۴۰۰
ما هر چه در زمینه نانو و فناوری سرمایه گذاری بکنیم کار خوبی کردیم کشور پیشرفت کنه از مخترعین حمایت ۱۰۰ در صدی بکنید کسانی که راحلی برای الودگی هوا و گرمایش زمین دارند