بازسازی دستگاه هیدروژن ساز شرکت فولاد غرب آسیا تیغ تحریم‌های غرب علیه کشورمان را کند کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، دستگاه هیدروژن ساز شرکت فولاد غرب آسیا در قم که یک سال به علت مشکلات فنی و کاتالیزور‌های آن از چرخه فعالیت خارج شده بود به همت یک شرکت دانش بنیان تعمیر، بازسازی و راه اندازی شد.

در شرایطی که تهیه دستگاه جدید هیدروژن ساز برای شرکت فولاد غرب آسیا به علت تحریم‌های ظالمانه عملا غیر ممکن بود، همت و تلاش دانشمندان جوان ایرانی توانست این بار نیز تیغ تحریم‌های غرب علیه کشورمان را کند کند.

گاز هیدروژن مواد بسیار مهم و حیاتی در صنایع فولاد به شمار می‌رود که نبود آن می‌تواند خط تولید ورق‌های فولادی را متوقف کند.

شرکت فولاد غرب آسیا در مدت یک سال از طریق پالت‌های هیدروژنی گاز مورد نیاز خود را خریداری و با مشکلات بسیار فراوان و خطر‌های زیاد به شرکت فولاد غرب آسیا منتقل می‌کرد.

با راه اندازی مجدد دستگاه هیدروژن ساز این شرکت، هم در مصرف هزینه صرفه جویی می‌شود و هم از خطر‌های ناشی از آن جلوگیری خواهد شد.

دستگاه هیدروژن ساز ساخت شرکت آرژانتینی است که متخصصان این شرکت به علت تحریم‌ها حاضر به تعمیر این دستگاه نشدند و همچنین برای خرید مجدد نیز دو میلیون یورو ارز مورد نیاز بود، اما این شرکت اعلام کرد که پس از تحریم‌ها این دستگاه را تحویل ایران می‌دهد.

مدیران مجموعه فولاد غرب آسیا با اعتماد به دانشمندان و متخصصان داخلی موفق شدند این دستگاه را بار دیگر به چرخه تولید بازگردانند و از خروج مقادیر زیادی ارز از کشور جلوگیری شود و هم بار دیگر افتخار ایرانی را به ثبت برسانند.

گاز هیدروژن در پخت ورق‌های فولادی کاربرد دارد و بدون گاز هیدروژن تولید ورق‌های نورد امکان پذیر نمی‌باشد.

شرکت دانش بنیان گسترش فناوری خوارزمی با همکاری مجموعه شرکت فولاد غرب آسیا این کار بزرگ را به سرانجام رساند.

فولاد غرب آسیا بزرگترین کارخانه تولید ورق‌های نبرد سرد کشور محسوب می‌شود که با تولید سالانه نیم میلیون تن ورق‌های فولادی قادر است ۲۵ درصد نیاز صنایع خودروسازی و لوازم خانگی کشور را تامین کند.

در این شرکت هم اکنون ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و در سه شیفت کاری فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار