نامک، نخستین کتابگردان الکترونیک جهان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سمنان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، نخستین شبکه کتابگردان الکترونیک جهان در سمنان و با تلاش جوانان نخبه در واحد مهندسی بنیاد آرمان روشن سمنان تولید شده است .

کتابگردان الکترونیک دستگاه‌ هوشمندی است که با کارت ملی و یا کارت هوشمند کتاب، بدون نیاز به ثبت نام قبلی به کاربران و در محیط‌های عمومی و خیابان‌های شهر ارائه خدمت می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: ظاهر جذاب و مقاوم به عوامل محیطی و بهره مندی از فناوری‌های هوشمند نور و صدا، شیوه خلاقانه تحویل کتاب با گردش محوری، تحویل و بازگشت کتاب به صورت هوشمند و بدون نیاز به ثبت توسط کاربر، امکان جست‌وجو، ثبت و رزرو کتاب توسط نرم‌افزار، ضدعفونی کردن کتاب‌ها توسط اشعه فرابنفش استاندارد با قابلیت خدمات رسانی در دوره کرونا و پساکرونا، برقراری تعامل با عابران پیاده، دریافت کتاب‌های اهدایی مردم و نمایش مسیر سفر کتاب و نظرات کاربران درباره هر کتاب، چاپ بلیت جایزه برای کاربران برتر به ویژه کودک و نوجوان، بسترسازی برای مسابقات جامع کتابخوانی، و اتصال تمام دستگاه‌های سطح شهر به صورت شبکه جامع، از مهمترین ویژگی‌های این اختراع ایرانی است که نمونه نخست آن طی هشت ماه طراحی و ساخته شد.

فرشید فلاح افزود: پس از رونمایی رسمی در مرحله اول، سمنان نخستین شهر ایران است که با همکاری نهاد‌های دولتی و بخش خصوصی به این دستگاه‌ها مجهز می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: کتابخانه‌های بزرگ تمام دیجیتال دانوش، و کتابگردان‌های نامک ویژه کودک و نوجوان و شهروندان با نیاز‌های خاص نیز در مرحله تولید قرار دارند که در تابستان امسال رونمایی خواهد شد.

نمایشگاه سفال و سرامیک از آثار هنرمندان شهرستان سمنان و نمایشگاهی از ۳۰ تابلوی نقاشی هنرمندان این استان هم با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجتمع فرهنگی هنری کومش افتتاح شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در سفر به سمنان ، ضمن ادای احترام به مقام شهدا با آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان دیدار و گفت و گو کرد.

افتتاح یک باب کتابخانه در شهرستان مهدیشهر، افتتاح و بازدید از نمایشگاه نقاشی آثار مرتبط با زندگی آیت‌الله العظمی فقید حسینی شاهرودی در نگارخانه زرآب شاهرود و حضور در پیش‌کنگره همایش ملی آیت‌الله حسینی شاهرودی در شاهرود، دیگر برنامه‌های سفر یکروزه صالحی به استان سمنان است.

انتهای پیام /گ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار