رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: بیش از ۵۰ درصد مهندسان کشورمان مسکن ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در دیدار با استاندار  آذربایجان شرقی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد مهندسان کشورمان مسکن ندارند گفت:حدود ۶۰ درصد مهندسان  بیکار هستند و یا در شغل‌های غیرمرتبط فعالیت می‌کنند.

او همکاری بیشتر استانداری‌ها را با نظام مهندسی‌های فعال در استان‌ها خواستار شد و افزود: افزایش تعامل و همکاری دو جانبه، می‌تواند نویدبخش اخبار خوش در زمینه رونق صنعت ساختمان‌سازی و افزایش فعالیت صنایع وابسته به این حوزه شود.

خرم همکاری و حمایت استانداری آذربایجان شرقی را برای احداث خانه مهندس در تبریز ضروری دانست و گفت: در صورت موافقت استانداری زمین لازم برای احداث خانه مهندس از سوی دولت واگذار و هزینه ساخت آن توسط نظام مهندسی استان آذربایجان شرقی پرداخت می‌شود.

پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: صنعت راه و ساختمان از جمله صنایع مهم، استراتژیک و پیشران کشور محسوب می‌شود که نقش مهمی در اشتغال‌زایی و فعالیت ده‌ها رشته شغلی دیگر دارد.

پورمحمدی افزود: تورم ناشی از اشباع در حوزه فعالیت‌های ساختمانی، قدرت خرید مردم را کاهش داده است که باید با اتخاذ تدابیر مناسب، مشکلات این حوزه را سامان‌دهی کرد.

او ادامه داد: با وجود تحریم‌ها و شرایط کرونایی، مسیر توسعه و پیشرفت استان در حوزه فعالیت‌های عمرانی بدون توقف ادامه دارد و در حال حاضر صد‌ها طرح مسکونی، راه‌سازی و جاده‌سازی در استان در حال اجرا است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.