قاچاق آب معضلی شناخته شده برای استان البرز است که بحران کم آبی امروزه ضرورت رسیدگی و بررسی آن را بیشتر می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، در سایه‌ی بحران کم آبی در استان البرز پدیده‌ای نه چندان کم ظهور به نام آب فروشی گریبان گیر منطقه جنوب غرب استان شده است که اگر مورد بررسی و رسیدگی جدی قرار نگیرد تا چند وقت آینده چالشی جدی را برای مردم این استان رقم خواهد زد.

سامان، مدیر آبفای ماهدشت گفت: در یکی از باغ ویلا‌های منطقه باحفاری که انجام داده بودند از خط انتقال یک چاه تاسیس شده برای فروش آب استفاده می‌کردند که قطر لوله کشف شده ۶۳ اینچ است که می‌تواند آب شرب مورد نیاز پنج تا ۶ هزار نفر را تامین کند.

جهانشاهی، مدیر آب منطقه‌ای کرج نیز در ادامه افزود: از چهار سال گذشته تاکنون ۱۵ حلقه چاه غیرمجاز از صاحب ویلای یاد شده کشف شده و عمق چاهی که در این ویلا حفر کرده است ۷۰ متر و عرض آن شش متر است.

محمدیاری، معاون دادستان کرج گفت: از این چاه به صورت ۲۴ ساعته آب استخراج می‌شده است و اسنادی وجود دارد که حاکی از حکایت فروش گسترده آب توسط صاحب ویلاست که دادستانی باقاطعیت با این مورد برخورد کرده و مجازات سنگینی نیز برای فرد خاطی درنظر گرفته شده است.

فرد خاطی متواری شده است و برای برطرف شدن موارد قاچاق آب تلاش‌های مضاعفی نیاز است تا جلوی این پدیده پرخطر گرفته شود، براساس کارشناسی‌های انجام شده در طول ۲۴ ساعت صد‌ها تانکر ۱۰ هزار لیتری آب از این جا به سایر مناطق البرز انتقال داده می‌شده است.

انتهای پیام/ ر .ن

برچسب ها: آب شرب ، حلقه چاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار