مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، از ایجاد سایت جدید تلفن همراه با تکنولوژی نسل دوم و سوم موبایل در روستای خرم آباد و رحمت آباد ابرکوه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد رضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، از ایجاد سایت جدید تلفن همراه با تکنولوژی نسل دوم و سوم موبایل در روستای خرم آباد، بخش بهمن شهرستان ابرکوه خبر داد و گفت: با اجرای این پروژه، روستا‌های خرم آباد و رحمت آباد با جمعیت بیش از ۱۰۰۰ نفر از پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت همراه با کیفیت و پایدار بهره مند شدند.

او افزود: با توجه به افزایش مصرف داده ناشی از شرایط کرونایی مخصوصا برای آموزش مجازی دانش آموزان، برای بهبود کیفیت دسترسی ساکنین این روستا‌ها به اینترنت پرسرعت همراه، نیاز به ایجاد سایت جدید تلفن همراه بود، بنابراین سایت جدید با تکنولوژی نسل دوم و سوم موبایل در روستای خرم آباد با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی (USO) برنامه ریزی و اجرا شد.

پاکدل تصریح کرد: از سال گذشته بیش از ۵۰۰ مورد بازدید مستمر حضوری از روستا‌های استان در کنار نظارت‌های سیستمی صورت گرفته که با انجام این بازدید‌ها و پیگیری ها، وضعیت پوشش ارتباطی روستا‌های استان ارتقا یافته و استان یزد در کیفیت ارتباط و سرویس دهی روستاها، از استان‌های برتر کشور است.

او در پایان از مساعدت مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همراهی دفتر امور استان‌های وزارت، مخابرات منطقه یزد و اپراتور همراه اول، سایر مسؤلان استانی خصوصاً نماینده مردم شهرستان ابرکوه در مجلس شورای اسلامی که ما را در اجرایی شدن این پروژه همراهی کردند قدردانی کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.