رئيس مركز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: زنگ خطر کرونا در استان به صدا درآمده است و شهروندان باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئيس مركز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بر اساس آخرین نتایج اعلام شده در خصوص وضعیت رنگ بندی کرونایی استان، در حال حاضر شش شهرستان اردل، بروجن، شهرکرد، فارسان، لردگان و کیار در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

او  افزود: همچنین  چهار شهرستان بن، خانمیرزا، سامان و کوهرنگ در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته است.


بيشتر بخوانيد


جزایری اضافه کرد: در برنامه ماسک، تغییر رنگ در دو شهرستان فارسان و لردگان مشاهده شده که همچنان این تغییر رنگ به مرحله تایید نرسیده است.

او گفت: در حال حاضر ۲۴ استان کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، اما در استان این وضعیت ثابت و به نوعی کنترل شده است.

جزایری تصریح کرد: شاخص رعایت بهداشت فردی در استان به میزان ۸۰ درصد رسیده است و مردم باید همچنان شستشوی دست‌ها و استفاده از مواد ضدعفونی کننده را جدی بگیرند‌.

او اظهار داشت: همچنین شاخص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بین خدمت دهندگان در استان به میزان ۷۳ درصد و این شاخص در بین خدمت گیرندگان یا مردم عادی به میزان ۶۵ درصد رسیده است.

جزایری بیان کرد: در شرایط کنونی که ویروس جهش یافته نوع دلتا وارد کشور شده است، شاخص استفاده از ماسک در استان حداقل باید به میزان ۸۵ درصد افزایش یابد.

او افزود: رعایت فاصله گذاری اجتماعی در چهارمحال و بختیاری کمرنگ‌تر از گذشته شده است و همچنان شاهد تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی در سطح استان هستیم.

جزایری اضافه کرد: شهروندان باید به این نکته توجه داشته باشند که همچنان رعایت فاصله دو متری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

او تصریح کرد: با ورود ویروس جهش یافته نوع دلتا موسم به کرونای هندی، زنگ هشدار در کشور به صدا درآمده است و خوشبختانه تاکنون در استان موردی از ابتلا به این بیماری به ثبت نرسیده است.

جزایری ادامه داد: ۴۲ درصد از موارد نمونه گیری کرونا در استان مثبت و این موضوع نگران کننده است و مردم باید رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را بیش از پیش جدی بگیرند.

انتهای پیام‌/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار