فوت یک بیمار با علایم تب کریمه کنگو در کرمانشاه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : یک بیمار با علایم تب کریمه کنگو چند روز قبل در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه فوت کرد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : فردی اهل شهرستان جوانرود براساس دستورالعمل کشوری موضوع بیماری او پیگیری شد، اما متاسفانه با توجه به اینکه میزان مرگ و میر بیماری تب کریمه کنگو بالا است بیمار به درمان پاسخ نداد و فوت کرد.

او گفت : برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری محافظت در برابر گزش کنه بخصوص توسط کودکان و دامداران در هنگام تماس با دام بسیار ضروری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: دامداران و افرادی که با دام سر و کار دارند باید به منظور حفظ سلامت خود و جلوگیری از ابتلا به تب کریمه مسائل بهداشتی را با دقت رعایت کنند و در زمان نزدیک شدن به دام‌ها حتماً از دستکش، چکمه و عینک استفاده کنند.

او افزود: خرید گوشت غیربهداشتی یکی دیگر از عوامل شیوع بیماری تب کریمه کنگو است و مردم باید به منظور حفظ سلامت خود از خرید گوشت از دستفروشان و افرادی که به صورت غیربهداشتی اقدام به ذبح می‌کنند، پرهیز کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.