کارشناس هواشناسی گفت: از امشب تا شنبه دما در نوار شمالی کشور ۵ تا ۷ درجه کاهش خواهد یافت و این ناشی از ورود جریانات خنک شمالی به این مناطق است.

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه در ۵ روز آینده آسمان بیشتر نقاط کشور آفتابی خواهد بود گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی امشب برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب استان فارس، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

او ادامه داد: همچنین از امشب تا روز شنبه به سبب نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز، بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود و در این مدت دریای خزر مواج است.

ضیائیان بیان کرد: از امشب تا روز شنبه دما در نوار شمالی کشور به طور محسوسی حدود ۵تا ۷ درجه کاهش خواهد یافت.

او اظهار کرد: در نیمه شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل سرعت وزش باد افزایش می‌یابد و از روز پنجشنبه تا جمعه نیز در بخش‌هایی از استان‌های سمنان ،جنوب تهران، شرق اصفهان، یزد، قم، مرکزی و بخش‌هایی از جنوب غرب کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

ضیائیان درباره آب و هوای تهران هم گفت: فردا آسمان تهران صاف گاهی همراه با وزش باد است. بیشترین دمای تهران ۴۰ درجه و کمترین آن ۲۸ درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار