سرمست گفت: فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی در قم با محوریت حرم مطهر به‌عنوان نگین شهر مقدس قم انجام گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، بهرام سرمست استاندار قم پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح پروژه کف سازی محور تاریخی فرهنگی بازار کهنه و بهره برداری و کلنگ زنی همزمان عملیات بهسازی محور‌های بازار کفاشان، بازار نو، فاز اول شاه حمزه و فاز اول محور عشقلی، با تبریک مجدد روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و گرامیداشت شهدای شهرداری‌ها گفت: تشکر ویژه ما از پیشکسوتان و خادمان شهری است که با زحمات خودشان چراغ راه تمام خدمتگزاران نظام صدیق جمهوری اسلامی ایران هستند.

استاندار قم با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی طرح‌ها در محور تاریخی و فرهنگی قم، افزود: اجرای این پروژه‌ها در جهان شهر تشیع معنا و مفهوم دیگری دارد.

سرمست تصریح کرد: در مورد طرح‌های جامع شهری نیازمند مورد توجه قرار دادن تمام جوانب و بهره‌گیری از رویکرد تلفیقی در تمام برنامه‌ها و اقدامات هستیم. اگر در الگو‌های معماری آسیب‌شناسی دقیق داشته باشیم به این نتیجه می‌رسیم که تاکنون به یک دیدگاه جامع نرسیده و نیاز است آن را دنبال کرده و بیشتر به این موضوع پرداخته شود.

استاندار قم با تأکید بر اینکه در ارتباط با فعالیت‌های فرهنگی و تاریخی در قم، محوریت حرم مطهر به‌عنوان نگین شهر مقدس قم باید موردتوجه قرار گیرد، گفت: باید در کنار رعایت مصالح و منافع شهروندان، حرم مطهر به‌عنوان نگینی در تمام فعالیت‌های عمرانی و طرح‌های مطالعاتی موردتوجه قرار گیرد.

سرمست با قدردانی از تلاش مدیریت شهری قم در اجرای پروژه‌های اطراف حرم مطهر شامل پیاده راه‌سازی و ساماندهی اطراف حرم، افزود: این‌ها پروژه‌های ماندگار است و نباید به‌طور صرف نگاه اقتصادی به این موضوع داشته باشیم، بلکه باید نگاه فرهنگی به این موضوع داشت.

او در ادامه تصریح کرد: در بافت تاریخی قم و اطراف حرم مطهر خانه‌ها، گذرگاه، سرا‌ها و حمام‌هایی داریم که همگی به مثابه هویت، اصالت و ارزش برای فرهنگ شهر محسوب می‌شوند که باید حفظ، بازآفرینی، برجسته‌سازی و شناسانده شوند.

استاندار قم در مورد طرح ۳۱۵ هکتاری بافت تاریخی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) نیز گفت: این طرح به منظور حفظ و صیانت این شهر مصوب شده و باید بازنگری در این طرح و این مصوبه انجام و میراث فرهنگی نیز این مهم را دنبال کند. البته شهرداری و منتخبان جدید شورای اسلامی شهر نیز باید این مهم را به‌عنوان یک اولویت دنبال کنند تا همزمان حفظ اصالت و هویت تاریخی فرهنگی شهر را داشته باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار