یک مقام مسئول گفت: سازمان حمایت هیچ دخالتی در نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی ندارد و اتحادیه کسب و کار‌های مجازی آن را بر عهده دارد.

سیدجواد احمدی خضربیگی, معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شیوه نظارت سازمان حمایت بر افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی و اقدامات این سازمان برای رسیدگی به شکایات در این حوزه اظهار کرد: سازمان حمایت هیچ دخالتی در نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی ندارد. این شرکت‌ها زیر مجموعه اتحادیه‌ای به نام اتحادیه کسب و کار‌های مجازی فعالیت می‌کنند و از همین اتحادیه جواز کسب اخذ می‌کنند.

او بیان کرد: کسب و کار‌های مجازی صنف جداگانه‌ای محسوب می‌شوند که در بحث نرخ گذاری از ضوابط خاص صنفی پیروی می‌کنند. سازمان حمایت در نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی تا به امروز هیچ دخالتی نداشته و صرفا از طریق اتحادیه نام برده نرخ گذاری انجام می‌شوند. فرمول محاسبه قیمت از و پارامترهای به کار رفته در این موضوع از طریق اتحادیه کسب و کارهای مجازی و با نظارت سازمان حمایت انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید:


احمدی خضربیگی شیوه قیمت گذاری تاکسی‌های اینترنتی را متفاوت از سایر اقلام دانست و گفت: این موضوع نیاز به توضیحات مفصلی دارد که در یک مکالمه تلفنی نمی‌توان آن را تشریح کرد. تا زمانی که توجیه کامل نشده باشید گزارش ارائه شده توسط شما کارشناسی نخواهد بود. نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی سازوکاری متفاوت از سایر کالا‌ها و خدمات دارد. بر اساس الگوریتم ریاضی این محاسبات انجام می‌شود که باید در فرصت مناسبی برای شما تشریح شود.

معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان تشریح کرد: مبنای نرخ گذاری آن‌ها فرمولی است که در بحث حمل و نقل هوشمند جاری است و پارامتر‌های مختلفی دارد که جداگانه اندازه گیری شده و در نهایت نرخ گذاری انجام می‌شود.

او با تاکید بر رسیدگی سازمان حمایت بر شکایات مردم از صنوف مختلف از جمله شرکت‌های اینترنتی ارائه دهنده کالا و خدمات، تصریح کرد: سازمان حمایت با این صنف هم همانند سایر اصناف برخورد می‌کند و صرفا همراه آن‌ها در انتخاب پارامترهای قیمت گذاری و فرمول محاسبه قیمت است. با توجه به شرح وظایف سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در صورتی که شکایتی از این شرکت‌ها صورت بگیرد آن را پیگیری خواهد کرد.

احمدی خضربیگی درباره جزئیات این فرمول بیان کرد: جزئیات شیوه نرخ گذاری و پارامترهای به کار رفته در این حوزه را می‌توانید از اتحادیه کسب و کار‌های مجازی و شرکت‌های تاکسی اینترنتی دریافت کنید. از جمله پارامترهای  به کار رفته می‌توان به مسافت، زمان، عرضه و تقاضا اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۰۴ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
کمیسیون شرکت‌های تاکسیهای اینترنتی درآغاز بخاطر گرفتن بازار از دست آژانسها 8%بود ولی رفته رفته کمیسیون آنها بخاطر نبود هیچ نظارتی رسید به 20 %که تا حتی مالیات هر سفر رو که شرکت یا مسافر باید بدهد رو هم از راننده کم می‌کنند. وهیچگونه خدماتی هم به راننده حتی اصلی ترین حق راننده که داشتن یک بیمه تامین اجتماعی میباشد هم ارائه نمی‌کنند. برای شما جای سوال نیست که شرکتی که دراین حد کمیسیون میگیره چرا نباید کوچکترین خدماتی به کاربرانش بده؟ متاسفانه هیچ ارگانی هم نظارتی در این زمینه ندارد و اینها رانندگان رو به نوعی به استثمار خود درآورده‌اند. یه نظرسنجی بکنید اگر حتی یک نفر از رانندگان راظی بودند از مشکلات متعددی که دراین زمینه وجود دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۲۱ تير ۱۴۰۰
با این قیمت ارزانترین خودرو و بیمه ثالث و بدنه و هزینه تعمیر و نگهداری و روغن و لاستیک و سوخت و غیره چون عادت به استفاده مفت از تاکسی اینترنتی در ایام کرونا شده فکر می کنید کرایه زیاده در حالی که حداقل نصف قیمت واقعی سفر هم نیست . راننده آدم نیست و نباید زندگی کنه ؟
Iran (Islamic Republic of)
haamed
۱۴:۳۵ ۲۱ تير ۱۴۰۰
قیمت تاکسی ها را اصلاح کنید
Iran (Islamic Republic of)
haamed
۱۴:۳۵ ۲۱ تير ۱۴۰۰
قیمت تاکسی اینترنتی خیلی کمه،بنده خداها با این گرانی چطوری خرج و مخارجشون تامین میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۱ تير ۱۴۰۰
قیمت تاکسی اینترنتی خیلی کمه،بنده خداها با این گرانی چطوری خرج و مخارجشون تامین میشه؟
آخرین اخبار