پس از لغو قرارداد پنتاگون با مایکروسافت، ثروت جف بزوس ۲۱۱ میلیارد دلار شد

لغو قرارداد پنتاگون با مایکروسافت، باعث شد دارایی جف بزوس، ثروتمندترین مرد جهان به ۲۱۱ میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، جف بزوس، مدیر عامل سابق آمازون، که هم اکنون ثروتمندترین فرد جهان است، با پشت سر گذاشتن  میزان دارایی به ارزش ۲۱۱ میلیارد دلار، رکورد جدیدی در دارایی شخصی خود ثبت کرده است.

به گزارش شاخص میلیاردر‌های بلومبرگ، بزوس ۵۷ ساله تنها در روز سه شنبه ۸.۴ میلیارد دلار سرمایه خالص به دست آورد، زیرا  با اعلام پنتاگون مبنی بر لغو قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری JEDI با شرکت مایکروسافت، سهام آمازون ۴.۷ درصد افزایش یافته بود.

این موضوع بزوس را بالاتر از رکورد قبلی ۲۱۰ میلیارد دلاری که مدت کوتاهی در ماه ژانویه مختص ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، بود قرار داد.

ثروت ایلان ماسک رو به زوال است و اکنون فقط ۱۸۱ میلیارد دلار دارایی در اختیار دارد و او در رده دوم بعد از بزوس قرار گرفته است.

در حالی که سهام تسلا در سال جاری میلادی تقریباً ۱۰ درصد کاهش یافته است، سهام آمازون به روند صعودی خود ادامه داده و از ۱ ژانویه ۱۵.۴ درصد افزایش یافته است.

سهام سر به فلک کشیده آمازون باعث افزایش ثروت بزوس که روز دوشنبه از مدیر کلی آمازون استعفا داد، شده است. او پس از استعفا تخت پادشاهی خود را به اندی جاسی سپرد.

بزوس اکنون نقش رئیس اجرایی آمازون را بر عهده دارد. او هنوز هم حدود ۵۱ میلیون سهم سهام آمازون، که اکثر ثروت او را تشکیل می‌دهد را در اختیار دارد.

درآمد او در روز سه شنبه رکورد را از زمانی که شاخص بلومبرگ ردیابی ارزش خالص میلیاردر‌ها را آغاز کرده، شکست و بزوس را به ثروتمندترین مرد تاریخ معاصر تبدیل کرد.

با توجه به تورم، چهره‌های تاریخی مانند جان دی راکفلر در قرن نوزدهم (با ارزش ۳۵۰ میلیارد دلار دلار مدرن) را می‌توان ثروتمندترین دانست.

در طول تاریخ، برخی از رهبران تاریخ ثروتی را در اختیار داشتند که قابل محاسبه نیست. برای مثال دارایی چنگیز خان مغول صد‌ها تریلیون دلار تخمین زده می‌شود.

سهام آمازون روز سه شنبه پس از لغو قرارداد پنتاگون با مایکروسافت که در دولت ترامپ جعل شده بود، به شدت افزایش یافت. این قرارداد به دلیل  طرح دعوی آمازون درباره اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مقامات نظامی کشور را  برای لغو قرار داد با آمازون  تحت فشار قرار داده بود، متوقف شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۶:۳۰ ۱۶ تير ۱۴۰۰
بزنید ترورشون کنید این کرم ها رو چیه بابا یارو نداره بخوره اینا اونوقت مسابقه ثروت کذاشتن فقط ترور
آخرین اخبار