فرماندار شاهرود:

خشکسالی مهم‌ترین آسیب تهدیدکننده شاهرود است

جلالی گفت: خشکسالی و کاهش آب‌های زیرزمینی، با وجود امکانات فراوان در حوزه کشاورزی، باغداری و دامداری، موجب کاهش رونق این بخش‌ها شده و مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، ابوطالب جلالی فرماندار شهرستان شاهرود در آیینی که به مناسبت روز دهیاری‌ها با حضور معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در بسطام برگزار شد، افزود: این شهرستان از موقعیت ویژه ارتباطی شمال - جنوب و غرب- شرق برخوردار است و ظرفیت قابل اعتنایی در کشور دارد.

او افزود: همجواری با جنگل و کویر، معادن فراوان، فرصت گردشگری زیاد، فرودگاه بین المللی، جاده سراسری تهران - مشهد و راه آهن از دیگر مزایای این شهرستان است.

فرماندار شهرستان شاهرود تصریح کرد: یکی از مشکلات منطقه کم آبی و خشکسالی است که کشاورزی، دامداری و باغداری را تحت تاثیر قرار داده و اجازه توسعه بیشتر این منطقه را نمی‌دهد.

معاون استاندار سمنان ادامه داد: علاوه براین‌ها، حوادث طبیعی متعدد مانند سرمازدگی هم بر زندگی باغداران و کشاورزان تاثیر منفی می‌گذارد.

جلالی به اختلاف دمایی بسیار زیاد مناطق مختلف این شهرستان هم اشاره کرد و گفت: اختلاف ۶۵ درجه‌ای دما در نقاط گوناگون امتیاز ویژه‌ای به این شهرستان می‌دهد تا بتواند میوه‌های مختلف را برای تازه‌خوری مردم کشور فراهم کند.

انتهای پیام/ح 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.