رئیس فدراسیون کوهنوردی در رابطه با فعالیت باشگاه‌های کوهنوردی و مسائل دیگر این فدراسیون صحبت‌هایی را بیان کرد.

رضا زارعی رئیس فدارسیون کوهنوردی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فعالیت باشگاه‌های کوهنوردی اظهار کرد: تمام فعالیت‌های برون مرزی و داخلی ما در سال ۹۹ با شرایط سختی روبه رو بود و با تعطیلی باشگاه و مراکز ورزشی، فعالیت باشگاه‌های کوهنوردی بیشتر شد.

او گفت: در سال ۹۹ باشگاه‌های ما، فعالیت‌های خوبی در بخش آموزش داشتند. امروز هم مجمع سالیانه فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی برگزار شد و در نهایت مورد بررسی و ارزیابی افراد مجمع قرار گرفت.

زارعی در خصوص فعالیت‌های غیر قانونی باشگاه‌های کوهنوردی گفت: فعالیت‌های غیرقانونی برای باشگاه‌هایی است که مدت مجوز آن‌ها به اتمام رسیده است. باشگاه‌هایی که از کمیسیون شماره پنج استان‌ها مجوز گرفته باشند، می‌توانند فعالیت‌های ورزشی خود را برگزار کنند. برخی از باشگاه‌ها مجوز‌های خود را از هیئت استان‌ها گرفتند و قانونی فعالیت‌های کوهنوردی را شروع کردند.

او گفت: طبیعت همیشه خطر‌های خاص خود را دارد و افرادی که بدون تجربه و تخصص هستند در این مکان‌های پر خطر حاضر شده و باعث آسیب رساندن به خوشان می‌شوند و این افراد گریبان گیر مجموعه‌های امدادی و ورزشی می‌شوند. ما باید با آموزش افرادی که به طبیعت می‌روند، از پیش آمد این اتفاقات خطرناک پیشگیری کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار