مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال ۹۸ نه تنها ۱۰۰ درصد درآمد مالیاتی وصول شد بلکه درآمد مازاد بر آن نیز داشتیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، کورش بیگدلی مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تعداد مودیان مالیاتی در نوسان است اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار‌ها حدود سه هزار و ۵۰۰ مودی حقوقی فعال و غیرفعال در استان شناسایی شده است.

او افزود: همچنین تعداد مودیان حقیقی استان بین ۴۰ تا ۵۰ هزار مودی فعال و غیرفعال برآورد می‌شود.


بیشتر بخوانید


بیگدلی با بیان اینکه آمار مشخصی از تعداد افرادی که در استان فرار مالیاتی دارند در دست نیست اضافه کرد: اگر چه فرار مالیاتی در سال‌های اخیر در استان کمرنگ‌تر شده است، اما هنوز این معضل وجود دارد و در سال‌های اخیر کارت‌های بازرگانی صوری را می‌توان از نمونه آن اعلام کرد، اما در استان ما موارد اندک بوده است.

او همچنین در خصوص تمکین جامعه پزشکی نسبت به پرداخت مالیات نیز گفت: اگر چه ۱۰۰ درصد جامعه پزشکی استان هنوز در پایانه‌های فروشگاهی ثبت‌نام نکرده‌اند و سازمان نظام پزشکی نیز به آن‌ها تذکر داده است، اما بخش قابل توجهی از پزشکان با امور مالیاتی همکاری می‌کنند و کمترین پرونده‌هایی که در هیات‌های حل اختلاف بررسی می‌شود مربوط به این قشر است.

بیگدلی با بیان اینکه ۷۰ درصد اظهارنامه‌هایی که به این اداره‌کل تسلیم می‌شود بدون رسیدگی پذیرفته می‌شود، افزود: برای ۳۰ تا ۲۵ درصد مابقی نیز رای تشخیص صادر می‌شود و مودیان می‌توانند آن را بپذیرند یا نسبت به آن اعتراض کنند که در مراحل بعدی در هیات‌های حل اختلاف بدوی و تجدیدنظر بررسی می‌شود.

او با بیان اینکه سالانه بین ۹۰ تا ۹۵ درصد درآمد مالیاتی استان وصول می‌شود، ادامه داد: در سال ۹۸ نه تنها ۱۰۰ درصد درآمد مالیاتی وصول شد بلکه درآمد مازاد بر آن نیز داشتیم.

بیگدلی از تسلیم ۳۲ هزار و ۷۴۳ فقره اظهارنامه مالیاتی در استان در قالب عملکرد سال ۹۹ خبر داد و گفت: این در حالی است که هنور مودیان حقوقی می‌توانند تا پایان تیرماه اظهارنامه خود را ثبت کنند از همین رو این رقم قابل افزایش است.

او از پرداخت ۷۸ میلیارد تومان عوارض به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و مناطق عشایری استان در چهار ماهه امسال خبر داد و گفت: از این مبلغ ۵۵ میلیارد تومان به شهرداری‌ها، ۱۹ میلیارد تومان به دهیاری‌ها و سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به عشایر پرداخت شد.

بیگدلی اضافه کرد: پارسال ۱۱۰ میلیارد تومان از محل عوارض ارزش‌افزوده به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و مناطق عشایری استان پرداخت شد تا هزینه توسعه زیرساخت‌ها و آبادانی این مناطق شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار