سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی،طرح پیشخوان کتاب در شهرستان سامان راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، احمد فرهادی سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مقدمات راه‌اندازی پیشخوان کتاب در یک روستای شهرستان سامان انجام شده و پس از قطعی شدن مکان و تحویل آن به این اداره‌کل، فعالیت این پیشخوان آغاز خواهد شد.

او افزود: در پیشخوان‌های کتاب، بخشی از خدمات کتابخانه‌های عمومی شامل امانت کتاب، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی به روستاییان ارائه می‌شود.


بیشتر بخوانید


فرهادی اضافه کرد: تمامی شهر‌ها از کتابخانه عمومی بهره‌مند هستند در این راستا ایجاد کتابخانه عمومی شهر هوره از توابع شهرستان سامان به صورت جدی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

او اظهار داشت: بسیاری امور مرتبط با کودکان مانند قصه‌گویی و انواع آموزش‌ها و برخی مسائل مختص بزرگسالان در حوزه‌های دین، روان‌شناسی، تاریخ، آسیب‌های اجتماعی و خانواده را می‌توان با افزایش سرانه مطالعه کتاب تقویت کرد.

فرهادی تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های خدمات‌رسان، شهرداری‌ها و دهیاری‌های این شهرستان موظفند برای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی برنامه‌ریزی و تلاش نمایند.

او گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در ایجاد نشاط اجتماعی، انتقال و ماندگاری دانش، ارتقای کمی و کیفی فرهنگ و دستیابی به توسعه پویا و همه جانبه مؤثر است.

فرهادی ادامه داد: توجه به امور مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی، یکی از مهم‌ترین ابزار‌های تفکر، رشد و پیشرفت انسانی در جامعه کنونی به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار