مدیر ایران صدا گفت: در ایران ۳۰ درصد از کتاب‌های ادبیاتی و داستانی ما نیز به شکل گویا تبدیل شده است.

مهدی شاملو مدیر ایران صدا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: از ده سال گذشته شروع تهیه و تولید کتاب صوتی در ایران شکل گرفت که طی این مدت با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شده است.

او ادامه داد: خصوصا در چند سال اخیر با رشد تکنولوژی و فراگیر شدن گوشی‌های هوشمند تلفن همراه استفاده از کتاب‌های گویا به یک عدد قابل توجهی رسیده است.

شاملو بیان کرد: طبق آخرین آمار جهانی که آمازون اعلام کرده ۳۰ درصد کتاب‌های کل جهان به شکل صوتی در حال استفاده است و در ایران نیز ۳۰ درصد از کتاب های ادبیاتی و داستانی ما نیز به شکل گویا تبدیل شده است.

مدیر ایران صدا درباره ویژگی‌های کتاب‌های صوتی گفت: یکی از امکاناتی که کتابی‌های گویا در اختیار مخاطب خود می‌گذارد اینکه  شما در همه حالی که باشید مانند ترافیک، استراحت، کار‌های روزانه وغیره می‌توانید کتاب مورد نظر خود را به صورت گویا گوش دهید.

شاملو اظهار کرد: اکثر کتاب‌های صوتی ما با صدا هنرمندان خوب کشور مان ضبط شده که علاوه بر محتوای کتاب مخاطب می‌تواند از صدا خوب هنرمندان نیز بهرمند شوند.

او گفت: خوشبختانه کتاب‌های صوتی ما نوع سلیقه‌ها را در خود جای داده از جمله کتاب کهن ایرانی، کتاب‌های ناشر‌های ایرانی و خارجی و کتاب‌های اقتباسی را در بر می‌گیرد.

 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: کتاب گویا ، کتاب صوتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.