مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: توانمندسازی اهالی کوی ملاشیه اهواز و ایجاد فرصت‌های شغلی برای آن‌ها با همکاری بسیج انجام می‌شود.

جمال شیبه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، یکی از اولویت‌های این نهاد را ساماندهی مناطق حاشیه‌ای شهر، ایجاد فرصت‌های شغلی، بهبود معیشت مددجویان و محرومیت زدایی عنوان کرد و گفت: با همکاری بسیج و مساجد و محلات سپاه ولیعصر (عج) استان برنامه‌های مختلفی در کوی ملاشیه اهواز به عنوان یکی از مناطق حاشیه‌ای و محروم اجرا خواهد شد.

او با اشاره به ظرفیت‌های بسیج و تاکید بر گره گشایی از مشکلات نیازمندان با همکاری همگانی افزود: حرکت‌های خود جوش مردم و بسیجیان همانند پویش همدلی رزمایش مواسات نقطه قوتی است که به امید خدا اثرش را در آینده نشان می‌دهد.

شیبه رفع مشکلات حاشیه نشینی را در گروی اشتغالزایی برای ساکنان مناطق محروم دانست و اظهار داشت: وقتی مشکلات بیکاری و مسائل معیشتی حل شوند، آسیب‌های اجتماعی به تدریج کاهش یافته و ریشه کن خواهند شد و این مهم با همکاری و تعامل بسیج و موسسه‌های خیریه و گسترش مراکز خدمات اشتغال محله محور محقق می‌شود.

این مقام مسئول به راه اندازی مرکز خدمات اشتغال محلی برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی با همکاری قرارگاه جهادی امیرالمومنین (ع)، خیرین و معتمدین منطقه با هدف کارآفرینی و اشتغالزایی برای نیازمندان به ویژه افراد سرپرست خانوار اشاره و بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در همه ابعاد و فرآیند‌های مطالعاتی، برنامه ریزی، توانمندسازی و در نهایت اعطای تسهیلات حمایتی نقش آفرینی می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان یکی دیگر از نیاز‌های اصلی مناطق حاشیه‌ای شهر‌ها را کمبود مهارت دانست و ادامه داد: برای رفع مشکلات مهارتی باید آموزش حاشیه نشینان پیش از شروع اشتغال در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.