درخواست روسیه از ایران در خصوص پایبندی به توافقنامه جامع پادمان با آژانس

مسکو با ابراز نگرانی از غنی سازی ۲۰ درصد فلز اورانیوم ایران، از مذاکره کنندگان در وین خواست که تلاش خود را برای دستیابی به توافق بیشتر کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، امروز، چهارشنبه، وزارت امور خارجه روسیه از برنامه‌های ایران برای تولید فلز اورانیوم ابراز نگرانی کرد و از مذاکره کنندگان در وین خواست که تلاش خود را برای دستیابی به توافق دو برابر کنند.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه با اعلام نگرانی مسکو از برنامه‌های ایران برای تولید اورانیوم، طرفین در وین را به تلاش مضاعف برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک در مورد برنامه هسته‌ای ایران فراخواند.

ریابکوف با تأکید بر اینکه گام‌هایی که ممکن است روند مذاکره را پیچیده کند، باعث نگرانی کشورش شده است، از ایران خواست که به توافقنامه جامع پادمان با آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبند باشد.

تروئیکای اروپایی دیشب با انتشار بیانیه‌ای به گزارش ادعایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره قصد ایران برای غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم واکنش دادند.

وزرای خارجه سه کشور اروپایی در این بیانیه مدعی نگرانی عمیق درباره گزارش روز سه‌شنبه آژانس شدند و ادعا کردند: «این نقض جدی برجام است. ایران هیچ نیازی نظامی و غیرنظامی به تولید و غنی‌سازی اورانیوم ندارد و این گامی برای تولید سلاح هسته‌ای محسوب می‌شود.»

این سه کشور در بیانیه افزودند: «ما از ایران می‌خواهیم که بدون تأخیر همه فعالیت هایش مبنی بر نقض توافق هسته‌ای را متوقف کرده و سریعا به میز مذاکرات بازگردد.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که آژانس بین المللی انرژی اتمی، روز سه شنبه، اعلام کرد که در حالی که مذاکرات وین برای احیای توافقنامه هسته‌ای در جریان است، ایران قصد دارد فلز اورانیوم را با غنای ۲۰ درصد تولید کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۶ تير ۱۴۰۰
به آنها بگویید غلط زیادی نکنند، این نمایندگان مجلس ایران هستند که تصمیم می گیرند ایران به چه چیز و چه کاری نیاز دارد نه کشورهای کمک کننده به صدام در جنگ ۸ ساله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۶ تير ۱۴۰۰
روسیه بایستی به جای ابراز نگرانی از غنی از سازی 20درصد ایران از اینکه آمریکا با حفظ تحریمهای ظالمانه به مردم ایران فشار می آورد نگران باشند . ایران بایستی برای مقابله بزرگ و اجتناب ناپذیر با آمریکا در کوتاهترین زمان بمب اتم بسازد.نه شرقی نه غربی
آخرین اخبار