به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مجید آقازاده، شهردار ارومیه امروز ۱۶ تیرماه در آیین رونمایی از سامانه شهروندسپاری منطقه سه شهرداری ارومیه گفت: بحث سامانه شهروند سپاری یکی از آیتمهایی است که میتواند هم در انضباط اداری هم در مبارزه با فساد اداری نقش اساسی را ایفا کند.
آقازاده ادامه داد: با الکترونیکی شدن خدمات هیچ دخل و تصرفی در ارائه خدمات اتفاق نمیافتد و همکاران شهرداری تحت فشار مقامات سیاسی، اجرایی و رفیق بازی برای انجام برخی تخلفات تحت فشار قرار نمیگیرند و از سویی شهروندان نیز راحت و فقط با مراجعه به سامانه از منازلشان میتواند خدمات مختلف شهرداری را دریافت کنند.
شهردار ارومیه با اشاره به مزایای توسعه خدمات غیرحضوری و اهداف کلان آن تصریح کرد: با توسعه شهرداری الکترونیک قانون هوای پاک اجرا خواهد شد و ترافیک شهر و مراجعات به شهرداریها کاهش مییابد، اعتماد مردم به خاطر اینکه دخل و تصرفی در ارائه خدمات وجود ندارد، جلب میشود.
بخشایشی رییس شورای اسلامی شهر ارومیه نیز گفت: پیش از این در دو منطقه یک و پنج نیز شاهد رونمایی سامانه شهروندسپاری بوده ایم و امیدوارم ظرف یک ماه آینده نیز شاهد رونمایی این سامانه در مناطق دو و چهار نیز باشیم.
او ادامه داد: در راستای ایجاد شهر هوشمند و توسعه خدمات الکترونیکی هرچقدر بتوانیم قدم برداشته و شفاف سازی کنیم قطعاً باعث افزایش اعتماد مردمی خواهیم شد و رفاه و آسایش را به آنها هدیه خواهیم داد.
رییس شورای شهر تصریح کرد: شورای شهر هر برنامهای داده و هر هدفی را پیش بینی کرده در حوزه فاوا شاهد عملی شدن آن بوده ایم.
یاسر اسدپور رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه نیز اظهار کرد: در شش ماهه دوم و در فاز دوم ارائه خدمات غیرحضوری در مناطق شهرداری، مباحث دستور تهیه نقشه و صدور پروانه ساخت را نیز پیش بینی کرده ایم که به صورت الکترونیکی در دسترس شهروندان قرار گیرد.
او افزود: طبق آمار در شهرداری مناطق یک و پنج از زمان راه اندازی سامانه شهروندسپاری تاکنون چهارهزار و ۶۶۱ استعلام انجام گرفته و از آنجایی که برای هر استعلام حداقل سه مرتبه مراجعه به شهرداری نیاز است، میبینیم که گامهای بلندی در راستای رفاه مردم و کاهش مراجعات برداشته شده است.
به گفته اسدپور در سطح کشور در بحث راه اندازی کامل سامانه شهروندسپاری، ارومیه جز اولین شهرهاست.
انتهای پیام/گ