عبداللهی بر لزوم نظارت همگانی مردم بمنظور پیشگیری از وقوع جرایم در جامعه در استان سمنان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، عبداللهی رییس کل دادگستری استان سمنان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان سمنان گفت: از بین بردن امکان وقوع جرم، نظارت صحیح بر فرآیند ها، فراهم کردن نظارت همگانی سه اصل مهم در پیشگیری از مفاسد و به خصوص جرایم اقتصادی و اداری است که باید به بهترین شکل صورت گیرد.

او افزود: در ساختار اداری باید نظارت کارآمد صورت گیرد تا کارمندان و عاملان به نحوه مطلوب به وظیفه شان عمل کنند.

به گفته عبداللهی، رسانه‌ها ابزار مفید برای نظارت بر رفتار حاکمان و همه‌ی امور کشور هستند که نباید با این گونه نظارت‌ها برخورد شود.

حجت الاسلام عین الکمال سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سمنان در گفتگو با خبرنگار ما ضمن بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم یکی از اولویت‌های نخست دستگاه قضایی است که به همین منظور هر سال برنامه‌های تکلیفی به استان‌ها ابلاغ می‌شود گفت: امسال ۵۴ برنامه در حوزه‌های مختلف پیشگیری از وقوع جرم در استان برنامه ریزی شده است.

او افزود: بر اساس برنامه‌های پیش بینی شده، مباحث مربوط به مواد مخدر، خشونت‌هایی که در رفتار‌های اجتماعی مشاهده می‌شود و مشکلات دیگر اجتماعی که جامعه با آن‌ها درگیر است د ر دستور کار قرار گرفته است.

حجت الاسلام عین الکمال بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های مختلف از جمله مهارت‌های ارتباطی زوجین متقاضیان طلاق، کارگاه‌های اسلامی ویژه دانشجویان، پیشگیری‌های امنیتی و اجتماعی، ناامن سازی محیط‌های تولید و توزیع مواد مخدر و مباحث مربوط به بهداشت عمومی از دیگر اقداماتی است که در استان سمنان در راستای پیشگیری از وقوع جرایم انجام شده است.

 سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سمنان هم چنین بر لزوم مشارکت دستگاه‌های اجرایی در پیشگیری از وقوع جرایم و کاهش مشکلات اجتماعی جامعه تاکید کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.